Valtteri Bottas arvostaa kotimaan talvessa Mercedes-Benzinnelivetotekniikkaa

.

Williamsin F1-kuljettajalle huippuluokan Mercedes-Benz

Williams-Mercedes Formula F1 –tallin suomalaiskuljettaja Valtteri Bottas valitsi talveksi turvallisen nelivetoauton. Mercedes- Benz ML 350 BlueTec 4Matic luovutettiin Bottasin käyttöön Helsingissä.

Koska Mercedes-AMG High Performance Powertrain toimittaa moottorit myös Valtterin työnantajalle Williams-Mercedesille, on Mercedes-Benz luonnollinen valinta myös kotimaassa. Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4Matic tarjoaa turvallisuutta etenkin Suomen talven vaativissa ajo-olosuhteissa.

Valtteri Bottas on esiintynyt vahvasti Williams-Mercedes-tallissa

Nastolassa 28.8.1989 syntynyt Valtteri Bottas on ajanut Williamsin F1-autoa vuodesta 2012 lähtien. Ura alkoi tallin testikuljettajana, kunnes Bottas korvasi kisakuljettajana Bruno Sennan 15:ssa F1-kilpailussa kaudella 2012. Seuraavalla kaudella Bottas ajoi jo vakituisena kisakuljettajana tallikaverinaan Pastor Maldonado. Tänä vuonna Bottas on ajanut menestyksekkäästi Mercedes-moottorilla varustettua Williamsin F1-autoa tallikaverinaan Felipe Massa.

”Mennyt kausi oli menestyksekäs, uusi autoni oli tosi nopea, etenkin pitkillä suorilla. Tiimin nousu viime kaudesta ja saavutettu palkintosija antaa uskoa ja luottoa tulevaan kauteen. Nyt on vuorossa lomailua Suomessa ennen tammikuussa alkavaa valmistautumista helmikuussa käytäviä testejä varten, ennen varsinaisen kisakauden alkua,” suunnittelee Valtteri.

Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010 569 2202, karin.backlund@veho.fi