Veho Group keskittää ulkomaantoimintonsa Baltiaan

Veho Group Oy Ab on myynyt Pietarin tytäryhtiönsä ZAO Vehon Moskovalaiselle jälleenmyyjälle Major Autolle. ZAO Veho myi Pietarin alueella Mercedes-Benz- ja Chrysler -henkilöautoja sekä Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja vuodesta 1995 lähtien. Viime vuonna Zao Veho möi 235 kpl uusia henkilöautoja ja toiminnan liikevaihto oli noin 2 % Veho Groupin koko liikevaihdosta. Kauppa allekirjoitettiin viime viikolla torstaina 14.7.2005. Veho Group keskittää ulkomaiset toimintonsa Baltian alueelle. Tytäryhtiöt Virossa, Liettuassa ja nyt uusinpana Latviassa ( 2004 ) toimivat täyden palvelun autotaloina Citroen- ja Honda -henkilöautojen jälleenmyyjinä. Veho Group toimii Baltian tytäryhtiöidensä kautta myös Citroen henkilö- ja pakettiautojen maahantuojana. Vuonna 2004 Veho Group toimitti Baltiassa 3.669 uutta autoa ja Baltian liikevaihdon odotetaan kasvavan ensi vuonna noin 100 miljoonaan eroon. "Haluamme keskittyä voimakkaasti kasvaville Baltian markkinoille sopivalla tuotevalikoimalla, mainitsee kenttäjohtaja Kenneth Nyman Veho Groupista, Baltian maat uusina EU-valtioina ovat meille erinomainen mahdollisuus, joka tarjoaa kasvua sekä mahdollisuuksia tehokkaaseen toimintaan EU:n yhdentymisen myötä. Lisätietoja: Kenneth Nyman, kenttäjohtaja, Veho Group Oy Ab, puh. +358 50 383 4494