Veho Group Oy Ab on hankkinut Sisu Auto Huoltopalvelut Oy:n kokonaan omistukseensa

Veho Group Oy Ab on ostanut vuoden 2007 lopulla tehdyllä kaupalla Oy Sisu Auto Ab:ltä sen omistaman 25 %:n osuuden Sisu Auto Huoltopalvelut Oy:stä, joka kaupan jälkeen on Veho Groupin sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö. Kauppa on jatkoa viime keväänä tapahtuneelle järjestelylle, jossa Veho Group osti 75 %:n osuuden Sisu- ja Renault- kuorma-autojen varaosa- ja huoltopalveluita tuottavasta yhtiöstä. Alkuperäiseen kauppaan sisältyi myös sopimus loppujen osakkeiden myöhemmästä siirtymisestä Veho Groupille.

Sisu Autohuoltopalvelut toimii osana Veho Hyötyajoneuvot –ryhmää, joka maahantuo, myy ja huoltaa Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso ja Setra paketti- kuorma- ja linja-autoja sekä toimii Sisu- ja Renault-kuorma-autojen varaosa- ja huoltoedustajana. Veho Hyötyajoneuvojen monimerkkikorjaamoketjulla on yhdeksäntoista omaa korjaamoa viidellätoista paikkakunnalla ja ketju on eräs suurimmista toimijoista alallaan.

Yhteistyö on lähtenyt hyvin käyntiin ja molemmat osapuolet ovat todenneet järjestelyn vastaavan sille asetettuja tavoitteita. Nyt tehdyllä ratkaisulla kytketään Sisu Auto Huoltopalvelut Vehon logistiseen järjestelmään ja saadaan synergiaetuja hallinnossa ja IT-ratkaisuissa. Veho Groupin suunnittelemat investoinnit hyötyajoneuvoverkostoon olivat myös tekijöitä, jotka johtivat Sisu Auto Huoltopalveluiden siirtymiseen kokonaan Veholle.

Raimo Hatakka, johtaja, Veho Group Oy Ab, Hyötyajoneuvot
puh. 010 569 3600, raimo.hatakka@veho.fi