• Veho Oy Ab/

Veho Group Oy Ab on ostanut Thituson Bil AB:n liiketoiminnan Suur-Tukholmassa Veho Group Oy Ab har förvärvat Thituson Bil AB:s affärsverksamhet i Storstockholm

• Veho Group Oy An on ostanut Thituson Bil AB:n liiketoiminnan 31.5.2007 Suur-Tukholmassa
• Thituson Bil AB edustaa DaimlerChryslerin merkkejä: Mercedes-Benz-, Chrysler-, Dodge- ja Jeep-henkilöautot sekä Mercedes-Benz Vito- ja Sprinter- hyötyajoneuvot
• Veho Group Oy Ab har förvärvat Thituson Bil AB:s affärsverksamhet 31.5.2007 i Storstockholm
• Thituson Bil AB är återförsäljare av DaimlerChryslers Mercedes-Benz-, Chrysler-, Dodge- och Jeep-personbilar samt av Mercedes-Benz Vito- och Sprinter-nyttofordon

Veho Group Oy Ab on 31.5.2007 ostanut Thituson Bil AB:n liiketoiminnan Tukholmassa. Yhtiön autoliike sijaitsee Suur-Tukholman alueella, Segeltorpissa, Kungens Kurva –alueella. Jälleenmyyjä edustaa DaimlerChryslerin merkkejä, Mercedes-Benz-, Chrysler- Dodge- ja Jeep-henkilöautoja sekä Mercedes-Benz Vito- ja Sprinter-hyötyajoneuvoja huolto- ja varaosapalveluineen. Tukholman alueella myydään noin neljännes koko Ruotsin automarkkinoista (kokonaismarkkinat runsas 282 000 autoa). ). Eteläisen Tukholman alueella, jossa Thituson Bil sijaitsee, myydään noin puolet koko Tukholman alueen markkinoista. Thituson Bil AB:ssa Segelstorpissa työskentelee 72 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2006 oli yli 30 miljoonaa euroa. Veho-konserniin siirtyvä henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä. Täyden palvelun autotalo sijaitsee uudessa, vuonna 2006 valmistuneessa, uusimpien standardien mukaisessa autotalossa, yli 8 000 neliön tiloissa.

Veho Group Oy Ab on Suomen suurin autoalan yritys, joka on viime vuosina kasvanut voimakkaasti. Viiden viimeisen vuoden aikana liikevaihto on kasvanut 623 miljoonasta 1 102 miljoonaan vuonna 2006. Vuoden lopussa konsernin henkilöstömäärä oli 1 938, joista 1 616 työskenteli Suomessa.

”Vehossa arvostetaan Thituson Bil AB:n henkilöstön tekemää hyvää työtä. Ammattitaitoinen ja palveluhenkinen henkilöstö on lyhyessä ajassa onnistunut rakentamaan vaikuttavan liiketoimintaympäristön ja hyvin toimiva autotalon Kungens Kurva -alueelle. Vehon vähittäiskauppaketjussa Suomessa on seisemän liikettä, jotka toimivat samoin Mercedes-Benzin ja smartin jälleenmyyjänä. Meille syntyy ainutlaatuinen mahdollisuus hyödyntää molempien maiden kokemusta”, Veho Group Oy Ab:n kenttäjohtaja Kenneth Nyman kertoo liiketoimintakaupan tuomista eduista.

Veho Group toimii Mercedes-Benz- (edustus jo vuodesta 1939), smart- ja Maybach –henkilöautojen, Mercedes-Benz-hyötyajoneuvojen, Setra-linja-autojen sekä Mitsubishi Fuson Canter -malliston maahantuojana. Veho Group on vuonna perustettu 1939 yksityinen perheyritys, jonka omistaa Aminoffien perhe. VEHO on latinaa, ja tarkoittaa ”minä kuljetan”.

Veho Groupin tytäryhtiöistä Auto-Bon Oy tuo maahan Citroën henkilö- ja tavara-autoja ja Vemic Auto Oy Ab Mitsubishi–henkilöautoja ja pick up –malleja.
Konserniin kuuluu myös logistiikkapalveluyritys Assistor Oy Ab. Autologistiikkakeskus, missä hoidetaan myös 20 merkin maahantuontikunnostukset, sijaitsee Hangossa ja varaosalogistiikkakeskus Espoon Lommilassa. Assistorin tytäryhtiö toimii Virossa Paldiskin satamassa. Veho on pitkään toiminut myös Baltian maissa, missä yrityksellä on tytäryhtiöt Virossa, Liettuassa ja Latviassa.

Konsernin vähittäiskauppatoiminnoista vastaa Veho Autotalot, joka muodostuu Veho- ja Vemix-ketjujen lisäksi Veho Vauriokorjaamoista ja VaihtoPlus Oy Ab:sta. Veho Autotalot toimii konsernin maahantuomien merkkien lisäksi Hondan, Fordin ja Skodan jälleenmyyjänä. Vehon vähittäiskauppaketjuun kuuluu yhteensä 14 täyden palvelun autotaloa kuudella paikkakunnalla. Veho Autotalojen liikevaihto vuonna 2006 oli 653 miljoonaa euroa ja Vehon vähittäiskaupassa työskentelee tällä hetkellä yli 1000 henkilöä.

Lisätietoja
Kenneth Nyman, kenttäjohtaja, Veho Group Oy Ab, puh. 050 383 4494, kenneth.nyman@veho.fi
Karin Bäcklund, Veho Group Oy Ab, tiedotuspäällikkö, puh. 010-569 2202, karin.backlund@veho.fi

Veho Group Oy Ab har 31.5.2007 förvärvat Thituson Bil AB:s affärsverksamhet i Stockholm. Företagets bilhus är beläget inom Storstockholm, i Segeltorp, Kungens kurva. Bilhuset är återförsäljare av DaimlerChryslers Mercedes-Benz-, Chrysler-, Dodge- och Jeep-personbilar samt av Mercedes-Benz Vito- och Sprinter-nyttofordon. Verksamheten omfattar också service- och reservdelstjänster. Stockholmsområdet utgör cirka en fjärdedel av hela den svenska bilmarknaden (totalt 282 000 nya bilar år 2006). Södra Stockholmsområdet där Thituson Bil är beläget utgör ca hälften av den totala marknaden inom Stockholmsområdet. Thituson Bil AB:s anläggning i Segeltorp sysselsätter 72 personer och omsättningen uppgick till SEK 276 miljoner (30 miljoner euro) år 2006. Personalen flyttar över till Veho-koncernen med bibehållna anställningsvillkor. Fullservice bilhuset är verksamt i en år 2006 uppförd toppmodern byggnad på 8 000 m2.

Veho Group är det största företaget inom bilbranschen i Finland. Företaget har uppvisat en stark tillväxt. Under de senaste fem åren har omsättningen ökat från 5,7 miljarder SEK (623 miljoner euro) till 10,1 miljarder SEK (1 102 miljoner euro) år 2006 och antalet anställda uppgick till 1 938 av vilka 1 616 var sysselsatta i Finland.

”Veho uppskattar det goda arbete som personalen på Thituson Bil AB utfört. Den yrkeskunniga och serviceinriktade personalen har på kort tid byggt upp en imponerande och välfungerande anläggning vid Kungens kurva. I Vehos detaljhandelskedja i Finland ingår sju bilhus, som på motsvarande sätt arbetar som återförsäljare av Mercedes-Benz och smart. Nu är vi i det unika läget, där vi kan utnyttja den uppsamlade erfarenheten från de båda länderna” säger Kenneth Nyman, direktör för återförsäljarutveckling på Veho Group, då han redogör för de gynnsamma effekter som affären för med sig.

Veho Group importerar Mercedes-Benz- (importör sedan år 1939), smart- och Maybach-personbilar, Mercedes-Benz-nyttofordon, Setra-bussar samt Mitsubishis Fuso Canter-sortiment. Veho Group är ett privat familjeföretag grundat år 1939. Företaget ägs av familjen Aminoff. VEHO är latin och betyder ”jag transporterar”.

Veho Groups dotterbolag Auto-Bon Oy importerar Citroën-personbilar och varubilar och dotterbolaget Vemic Auto Oy Ab importerar Mitsubishi-personbilar och pick-up-modeller.

Till koncernen hör även dotterbolaget Assistor Oy Ab, som tillhandahåller logistiktjänster, vilka bl.a. omfattar leveranshanteringen av 20 bilmärken. Logistikcentren för bilar är belägna i Hangö frihamn i Finland och i Paldiski frihamn i Estland. Logistikcentret för reservdelar är beläget i Esbo.

Veho Groups långsiktiga verksamhetsområde har hittills varit Finland och de baltiska länderna (Estland, Lettland och Litauen), där koncernen har dotterbolag. Nu utvidgas verksamheten att omfatta även Sverige.

För Veho-koncernes detaljhandel svarar Veho Bilaffärer, som består av Veho- och Vemix-kedjorna samt av Veho Plåt- och Lackverkstäder och VaihtoPlus Oy Ab för bytesbilar. Veho Bilaffärer säljer utöver koncernens egna märken även Honda, Ford och Skoda. I detaljhandelskedjan ingår 14 fullservice bilhus på sex orter i Finland. Veho Bilaffärers omsättning uppgick till 653 miljoner euro år 2006 och Veho-detaljhandeln sysselsätter för närvarande mer än 1 000 personer.

Tilläggsinformation
Kenneth Nyman, Direktör för Återförsäljarutveckling, Veho Group Oy Ab,