Veho ja Amos Rex yhteistyöhön

Suomen suurin autoalan yritys Veho Oy Ab on solminut yhteistyösopimuksen Amos Rexin kanssa. Uusi, elokuussa yleisölle avattava taidemuseo Amos Rex sijaitsee Helsingin keskustassa Lasipalatsin aukion alla.

Lehdistötilaisuudessa 12.6.2018 julkistettiin yhteistyökumppanit uudelle taidemuseo Amos Rexille. Veho Oy Ab on yksi taidemuseon pääyhteiskumppaneista.

Amos Rex – 10 000 neliötä taiteelle ja elämyksille

Uudesta taidemuseosta tulee kulttuurikeskus, joka koostuu Lasipalatsista elokuvateattereineen ja Lasipalatsin aukion alle rakennettavasta uudesta, suuresta näyttelytilasta. Näyttelytilan nimeksi tulee Mercedes-Benz Exhibition Hall.

Mercedes-Benz on yli 130 vuoden ajan näyttänyt suuntaa autoilun tulevaisuudelle. Tulevaisuudessa EQ, Electric Intelligence, on sähköisen liikkumisen kokonaisuus, johon on saumattomasti verkotettu myös palvelut, teknologiat ja innovaatiot.

Amos Rexin kautta Mercedes-Benz voi tavoittaa uusia kohderyhmiä autoille epätyypillisessä ympäristössä. Monipuolinen taidekeskus antaa mahdollisuudet kohdata asiakkaita uusilla ja yllättävillä tavoilla.

Veho liikuttaa kestävästi

Vuonna 1939 perustettu Veho on autokaupan yritys, jonka tavoitteena on tulevaisuudessa entistä enemmän olla kestävän liikkuvuuden ratkaisuja tarjoava yritys. Myös digitalisoituva maailma tarvitsee taidetta ja kulttuuria, ne edustavat arvoja, jotka kestävät. Veho on aikaisemmin mm. tehnyt merkittävän lahjoituksen Kansallisgallerialle.

Amox Rex kuvailee itseään risteyksenä, jossa kohtaavat aikakaudet, ilmiöt ja ihmiset. Koimme sen istuvan omaan ajattelumaailmaamme loistavasti.

Kenneth Strömsholm, toimitusjohtaja, Veho Oy Ab, puh. 0400 458 395, kenneth.stromsholm@veho.fi

Karin Bäcklund, Yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, puh. 050 3834490, karin.backlund@veho.fi

Veho on suomalainen 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiselle ja jokaiseen tilanteeseen sopiva auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus. Yrityksille Veho tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Joskus auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto. Silloin käytettävissä ovat Veho Go -liikkuvuuspalvelut.

www.veho.fi

Twitter @VehoSuomi

Facebook @Veho.Suomi

LinkedIn Veho Oy Ab

www.amosrex.fi

För media

12.6.2018

Får publiceras

Veho och Amos Rex ingår samarbete

Finlands största företag inom bilbranschen Veho Oy Ab har ingått ett samarbetsavtal med Amos Rex. Det nya konstmuseet Amos Rex, som öppnar sina dörrar för allmänheten i augusti, är beläget under Glaspalatsets skvär i centrum av Helsingfors.

Vid en presskonferens den 12 juni 2018 offentliggjordes samarbetspartnerna för det nya konstmuseet Amos Rex. Veho Oy Ab är en av konstmuseets huvudsamarbetspartner.

Amos Rex – 10 000 kvadratmeter konst och upplevelser

Det nya konstmuseet blir ett kulturcenter, som utgörs av Glaspalatset med sina biografer och den nya stora utställningshallen som byggs under Glaspalatsets skvär. Utställningshallen får namnet Mercedes-Benz Exhibition Hall

Mercedes-Benz har varit en föregångare inom bilism i över 130 år. En nyhet vi kommer att se i framtiden är EQ, Electric Intelligence, en helhet för elektronisk rörlighet som sömlöst innefattar även tjänster, teknologi och innovationer.

Med Amos Rex kan Mercedes-Benz nå nya målgrupper i en miljö som inte är typisk för bilar. Det mångsidiga konstcentret innebär möjligheter att möta kunder på nya och överraskande sätt.

Veho satsar på hållbart bilägande

Veho som grundades 1939 är ett företag inom bilhandeln som har som mål att i framtiden vara ett företag som erbjuder allt fler lösningar för hållbart bilägande. Även den digitaliserade världen behöver konst och kultur; de representerar hållbara värden. Veho har tidigare bl.a. gjort en märkbar donering till Nationalgalleriet.

Amos Rex beskriver sig själv som en korsning där epoker, fenomen och människor möts. Detta passar utmärkt in i vårt sätt att tänka.

Mer information:

Kenneth Strömsholm, verkställande direktör, Veho Oy Ab, tfn 040 045 83 95, kenneth.stromsholm@veho.fi

Karin Bäcklund, chef för företags- och varumärkeskommunikation, Veho Oy Ab, tfn 050 383 44 90, karin.backlund@veho.fi

Veho är ett finskt företag inom bilhandeln grundat 1939 med verksamhet även i Sverige och Baltikum. I Vehos utbud av bilmärken och -modeller finns någonting för var och en: en bil, hyrbil, reservdel eller service för varje situation. Veho erbjuder mångsidiga tjänster och transportlösningar för företag, från personbilar till tunga lastbilar. I bland är inte en egen bil det bästa alternativet. Då kan man använda Veho Go-rörlighetstjänsterna.

www.veho.fi/sv/

Twitter @VehoSuomi

Facebook @Veho.Suomi

LinkedIn Veho Oy Ab