• Veho Oy Ab/

Veho ja Caverion vähensivät yhteistyöllä kiinteistöjen hiilidioksidipäästöjä 830 tonnilla

Caverion ja Veho ovat saavuttaneet merkittäviä tuloksia Vehon kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamisessa. Vuoden 2016 aikana energiatehokkuutta parantavien investointien, kiinteistöjen käytön optimoinnin, 24/7-kiinteistövalvomon ja energianhallinnan avulla saavutettu kokonaisenergian säästö oli noin 3750 MWh, mikä merkitsee hiilidioksidipäästöjen vähenemistä noin 830 tonnilla.

”Säästetty päästömäärä vastaa noin 8,3 miljoonaa ajokilometriä Mercedes-Benz A 180 d -autolla tai noin 330 auton vuosiajoa, jos keskimääräinen vuosiajomäärä on noin 25 000 kilometriä. Yhteistyön tulokset ovat olleet erinomaisia ja kestävän liikkumisen strategiaamme vahvasti tukevia. Veho on edelläkävijänä luomassa kestävämpää liikkuvuutta ja hakee aktiivisesti mahdollisuuksia tuottaa liikkumiseen liittyviä palveluita entistä taloudellisemmin”, toteaa Vehon talousjohtaja Anssi Räsänen.

”Veho on lähtenyt rohkeasti soveltamaan Caverionin tuottamaa palvelukokonaisuutta ja tulosten mittaamista. Olemme saavuttaneet ensimmäisen sopimusvuoden aikana yhteisesti asettamamme laadulliset tavoitteet ja kyenneet jopa ylittämään taloudelliset tavoitteet. Osaavalla huollolla, tehokkailla toimintaprosesseilla ja energianhallinnalla olemme varmistaneet kiinteistöjen hyvät olosuhteet ja käytettävyyden. Samalla olemme pystyneet tuottamaan asiakkaallemme merkittävän toimintojen tehostumisen sekä täyttämään Vehon liiketoiminnalleen asettamat kestävän kehityksen vaatimukset”, sanoo Caverionin Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Vehon ja Caverionin yhteistyö syventyi Vehon käyttämien kiinteistöjen osalta vuonna 2015. Yhteistyön painopisteiksi asetettiin energiatehokkuus ja palveluiden tehokas johtaminen.

Sopimuksen piirissä on 37 Vehon käytössä olevaa kiinteistöä eri puolilla Suomea, kokonaispinta-alaltaan noin 176 000 m². Caverionin palvelut kattavat Vehon liikekiinteistöjen kokonaisvaltaisen palveluiden johtamisen, teknisen huollon ja kunnossapidon, asiantuntijapalvelut sekä 24/7-kiinteistövalvomon ja HelpDeskin palvelut.

Caverion vastaa kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamisesta ja on taannut koko sopimuskaudella merkittävät kustannussäästöt.

Lisätietoja: Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com

Jaana Salminen, kiinteistöpäällikkö, Veho Oy Ab, puh. 0500 633 830,

jaana.salminen@veho.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Veho on suomalainen 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Toimintaamme ohjaa asiakaskokemus, jonka haluamme olevan saumaton käyttipä asiakas mitä tahansa kanavaa asioidessaan kanssamme. Yksikään auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus ei saa jäädä myymättä huonon asiakaskokemuksen takia. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiseen elämäntilanteeseen sopiva auto, uusi tai käytetty. Yrityksille olemme kumppani, joka tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Palvelumme tekevät auton omistamisesta vaivatonta. Liikkuvuuspalvelumme ovat käytettävissä silloin, kun auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto. Veho on latinaa ja tarkoittaa suomeksi ”minä kuljetan”. Se on yhtä ajankohtainen kuin vuonna perustamisvuonna 1939 eikä sen merkitys ole muuttunut. Olemme määritelleet itsellemme myös suuremman tavoitteen: intohimomme liikuttaa kestävästi.

www.veho.fi Twitter @VehoSuomi  Facebook @Veho.Suomi LinkedIn Veho Oy Ab

Karin Bäcklund, yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, karin.backlund@veho.fi puh. 050 3834490