Veho myy Turun Honda-liiketoiminnot Keskusautohallille

• Veho Oy Ab ja Keskusautohalli Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta.
  • Sopimuksen mukaan Keskusautohalli Oy ostaa Vehon Turun Honda -liiketoiminnan 31.10.2019.
  • Keskusautohalli jatkaa Honda-myyntiä Veholta vuokratuissa tiloissa ja valtuutettu Honda-huolto siirtyy kaupan toteuduttua Keskusautohallin tiloihin osoitteessa Rieskalähteentie 75, Turku.
  • Vehon Turun Honda-henkilökunta siirtyy Keskusautohalliin vanhoina työntekijöinä.

Veho Oy Ab ja Keskusautohalli Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta koskien Vehon Turun Honda-liiketoimintaa. Veho panostaa vahvasti Mercedes-Benz henkilö- ja hyötyajoneuvoliiketoimintojen kehittämiseen Suomessa ja Ruotsissa. Liiketoimintakaupalla taataan Honda-asiakkaille ensiluokkainen palvelu myös jatkossa.

Keskusautohalli investoi liiketoimintansa kehittämiseen Turussa ja sen lähialueilla. Tehty kauppa mahdollistaa uuden Honda-myymälän avaamisen Raisioon, osoitteessa Vesilaitoksentie 2, johon tulee tarjolle myös hyvä valikoima vaihtoautoja.

”Mercedes-Benz henkilö- ja pakettiautomalliston laajentumisen myötä tulemme keskittymään Mercedeksen kasvutavoitteiden sekä erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamiseen. Lisäksi jatkamme vauriokorjaamoliiketoimintaa muutoksitta. Olemme iloisia Honda-asiakkaidemme puolesta Keskusautohallin jatkaessa myyntiä ja huoltoa Turun talousalueella”, kertoo Vehon Suomen henkilö- ja pakettiautoliiketoimintojen johtaja Kari Halonen.

”Honda laajentaa hyvin valikoimaamme Turun alueella ja toivotamme Honda-asiakkaat tervetulleiksi Keskusautohalliin. Volvo-myyntimme jatkaa entisellään Turussa ja Honda asiakkaita palvelemaan avaamme kokonaan uuden myymälän Raisioon. Hondan huolto- ja korjaamopalvelut keskitämme nykyiseen toimipisteeseemme Rieskalähteentielle, josta jo nykyisellään löytyvät kaikki autojen huoltoon ja korjaukseen liittyvät palvelut. Toivotamme palvelukseemme siirtyvät Honda-asiantuntijat tervetulleiksi kasvavaan joukkoomme”, kommentoi Keskusautohallin toimitusjohtaja Petri Arvo.

”Aloitamme innolla yhteistyön Keskusautohallin kanssa ja toivotamme Veholle onnea työskentelyyn Mercedes-Benzin parissa. Keskusautohalli on autoalalla tunnettu nimi pitkällä historialla ja olemme varmoja, että Honda-asiakkaat saavat jatkossakin erinomaista palvelua.”, sanoo NCG Import Finland Oy:n toimitusjohtaja Tõnu Vahtel.

Kari Halonen, johtaja, Veho henkilö- ja pakettiautot, puh. 050 546 4150 tai kari.e.halonen@veho.fi

Petri Arvo, toimitusjohtaja, Keskusautohalli Oy, puh. 0207 218 103 tai petri.arvo@keskusautohalli.fi

Tõnu Vahtel, toimitusjohtaja, NCG Import Finland Oy, puh. +372 5025387 tonu.vahtel@ncgimport.com

Veho on 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltian maissa. Veho perustettiin Mercedes-Benzin maahantuojaksi, ja merkki on edelleen toimintamme ydin. Tarjoamme asiakkaillemme monipuoliset liikkumisen palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Olemassaolon tarkoituksemme on Liikuttaa kestävästi. Tulevaisuuden tavoitteenamme on entistä enemmän olla kestävän liikkuvuuden ratkaisuja tarjoava yritys, jonka toimintaa ohjaa ylivertainen asiakaskokemus.

Keskusautohalli Oy on perinteikäs varsinaissuomalainen autokauppayhtiö, joka on perustettu jo 1927 ja on yksi vanhimmista Suomessa toimivista autokaupoista. Toimipisteemme sijaitsevat Turussa, Salossa ja Forssassa. Edustamamme merkit ovat Volvo, Renault, Dacia ja Nissan. Henkilökuntamme koostuu 92:sta autokaupan ammattilaisesta. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 62 M€.

NCG Import Finland OY Ab on Honda-henkilöautojen ja -varaosien maahantuoja Suomessa vuodesta 2017 lähtien. Yritys on tanskalaisen Nic. Christiansen Groupin tytäryhtiö. Nic. Christiansen Group on vuonna 1967 perustettu autoalaan keskittynyt perheyhtiö, joka toimii useiden eri automerkkien maahantuojana Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Baltian maissa.

Veho Oy Ab/Karin Bäcklund
Yritys- ja brändiviestinnän päällikkö