• Veho Oy Ab/

Veho Oy Ab ja Vemix Oy Ab sulautuvat;Toiminta jatkuu uudella nimellä Veho Autotalot Oy. Veho Oy Ab och Vemix Oy Ab går samman;verksamheten fortsätter under det nya namnet Veho Bilaffärer Ab

Maaliskuun alussa uudella nimellä aloittava, autojen vähittäiskauppaan keskittyvä Veho Autotalot Oy, tulee olemaan alallaan Suomen suurimpia. Yhdessä autojen maahantuontiin keskittyneen Veho Group Oy Ab:n kanssa ne ovat myös Suomen suurimpien perheyritysten joukossa.

Veho Bilaffärer Ab, som i början av mars inleder sin verksamhet under det nya namnet, kommer att vara ett av de största bolagen inom bildetaljhandeln. Moderbolaget Veho Group Oy Ab , som koncentrerar sig på import, och Veho Bilaffärer Ab hör sammanlagt till de största familjeföretagen i Finland.

Vehon vähittäiskauppa on yli kaksinkertaistanut liikevaihtonsa 2000-luvulla. Vuonna 2001 Veho Oy Ab:n liikevaihto oli 334 miljoonaa euroa ja vuonna 2007 vähittäiskaupan yhteinen liikevaihto oli jo 715 miljoonaa. ”Kehitys on ollut nopeaa tällä vuosikymmenellä”, kertoo Veho Autotalot Oy:n toimitusjohtaja Esa Mäkinen. ”Jatkossa panostamme edelleen ketjumaiseen toimintaan. Haluamme olla helposti lähestyttävä autotavaratalo, jolla on joustavat ja monipuoliset palvelutuotteet.”

Veho Autotalot on täyden palvelun autotaloketju, jonka toimipisteet sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Näiden lisäksi erilliset vauriokorjaamot ovat Espoon Muuralassa, Helsingin Suutarilassa ja Pitäjänmäellä. Merkkivalikoimaan kuuluu Veho Groupin maahantuomat Citroën, Mercedes-Benz, Mitsubishi ja smart henkilö- ja pakettiautot. Näiden merkkien lisäksi ketju toimii jälleenmyyjänä Ford, Honda ja Škoda henkilö- ja pakettiautoille.

Vaihtoplus Oy Ab on Veho Autotalot Oy:n tytäryhtiö, joka keskittyy vaihvaihtoautojen myyntiin. Vaihtoplus-liikkeet sijaitsevat Tuusulassa, Kaivokselassa, Tampereella ja Oulussa. Vaihtoplus-liikkeiden yhteydessä toimivat monimerkkihuoltoon keskittyvät Huolto+ korjaamot.

Veho Autotalot Oy:n palveluksessa tulee 1.3. olemaan yli tuhat autoalan ammattilaista.

Lisätietoja: Veho Autotalot Oy, Esa Mäkinen, toimitusjohtaja, puh 010 569 2500.

Till massmedierna
28.2.2008

Veho Oy Ab och Vemix Oy Ab går samman;
verksamheten fortsätter under det nya namnet Veho Bilaffärer Ab

Vehos detaljhandel har mer än fördubblat omsättningen på 2000-talet. År 2001 uppgick Veho Oy Ab:s omsättning till 334 miljoner euro och år 2007 var Veho-detaljhandelns sammanlagda omsättning redan 715 miljoner. ”Utvecklingen har varit snabb under detta årtionde” säger Esa Mäkinen, verkställande direktör för Veho Bilaffärer Ab. ”Även i fortsättningen satsar vi på kedjeverksamhet. Vi vill vara en lättillgänglig bilaffär som erbjuder flexibla och mångsidiga servicekoncept.”

Veho Bilaffärer är en kedja fullserviceaffärer som är belägna inom huvudstadsregionen, i Tammerfors, Uleåborg och Åbo. Plåt- och lackverkstäder finns i Morby i Esbo, samt i Skomakarböle och Sockenbacka i Helsingfors.
I märkessortimentet ingår Citroën, Mercedes-Benz, Mitsubishi och smart person- och paketbilar som Veho Group själv importerar. Utöver dessa är Veho Bilaffärer återförsäljare för Honda och Škoda personbilar samt Ford person - och paketbilar.

Vaihtoplus Oy Ab är ett dotterbolag till Veho Bilaffärer Ab. Vaihtoplus koncentrerar sig på försäljning av begagnade bilar och affärerna finns i Tusby, Gruvsta i Helsingfors, Tammerfors och Uleåborg. I Vaihtoplus-affärernas utrymmen arbetar Huolto+ flermärkesverkstäderna.

Veho Bilaffärer kommer 1.3 att sysselsätta mera än tusen experter inom bilbranschen.

Tilläggsuppgifter: Veho Bilaffärer Ab; Esa Mäkinen, verkställande direktör,
tfn 010 569 2500