Veho Tampere laajentaa ja saneeraa toimitilansa Lielahdessa

·Tampereen seudun suurin autoalan liikerakennusprojekti käynnistyy 9.6. ·Laajennuksen pinta-ala 3877 neliömetriä, vanhat 8333 neliön tilat saneerataan, autotalon koko vuodenvaihteessa 12210 neliötä ·Investoinnin arvo laitehankintoineen 8-10 miljoonaa euroa ·Veho tammi-huhtikuussa Tampereen autokaupan ykkönen sekä uusien että käytettyjen autojen myynnissä

Veho Tampere laajentaa toimitilojaan Lielahdessa noin puolitoistakertaisiksi nykyisistä. Torstaina 9.6. käynnistyvä ja vuoden loppuun kestävä rakennushanke on yksi suurimmista Tampereen seudulla ja kasvattaa Veho Tampereen yli 12 000 neliömetrin laajuiseksi täyden palvelun autotaloksi. Rakennusinvestoinnin ja laitehankintojen arvo kohoaa 8-10 miljoonaan euroon. Veho Oy Ab on viime vuosina panostanut voimakkaasti vähittäiskauppaan pääkaupunkiseudulla, Oulussa, Turussa ja nyt Tampereella. Olariin avattiin uusi autotalo 1999 ja Herttoniemessä 2000. Suomen suurin vauriokorjaamo avattiin 2003 Vantaan Suutarilassa. Tänä vuonna avattiin Oulussa laajennus autotaloon, ja Turun autotalo uudistettiin täysin. Veho Tampereen 3877 neliömetrin laajennus palvelee sekä jälkimarkkinoinnin että uusien autojen myynnin tarpeita. Laajennusosaan tulee lisää korjaamotilaa ja uusi maalaamo. Sekä uusien hyötyajoneuvojen että henkilöautojen myynti saavat uudet toimitilat. Laajennusosaan sijoittuvat Mercedes-Benzin, smartin, Mitsubishin ja Citroënin uudet toimitilat. Honda-myynti jatkaa erillisenä Taninkatu 12:n varrella. Vanhat 8333 neliön tilat saneerataan siten, että entinen uusien autojen myyntitila muuttuu noin 100 autoa vetäväksi vaihtoautomyymäläksi. Vehon uusien autojen myyntivolyymi on kasvanut voimakkaasti, kun Tampereellakin uusina merkkeinä ovat tulleet mukaan smart ja Mitsubishi. Veho Tampere myi viime vuonna 1891 uutta autoa sekä 2678 vaihtoautoa, yhteensä siis 4569 autoa. Henkilöautojen yhteenlaskettu markkinaosuus oli 15,4 prosenttia. Hyötyajoneuvoja Tampereelta myytiin 287 kappaletta. Tämän vuoden tammi-huhtikuussa Veho Tampere on noussut kaupungin suurimmaksi uusien ja käytettyjen autojen kauppiaaksi. Toukokuussa Veholta toimitettiin asiakkaille 181 uutta autoa ja 284 vaihtoautoa. Veho Tampere on ennen laajennustaankin maan suurin Veho-myymälä noin 100 miljoonan euron liikevaihdolla. Koko Veho Oy Ab:n liikevaihto vuonna 2004 oli 442 miljoonaa euroa. Tampereen Vehossa toimii vähittäisautokaupassa 97 henkilöä. Veho Groupin Mercedes-Benz- ja Mitsubishi Canter -kuorma-autokeskus työllistää lisäksi 24 henkilöä. Laajennuksen ansiosta Vehoon syntyy ensi vuonna myös uusia työpaikkoja. Laajennuksen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtuuritoimisto Teuvo Vastamäki Oy. Rakennuttajakonsulttina toimii A-Rakennuttajat Oy ja projektinjohto-urakoitsijana Tampereen HJ-Rakennus Oy. Maanrakennuksen ja perustustyöt hoitaa Pirkan Kaivin Oy. Betonielementit toimittaa Parma Oy, sprinklerit Firecon Oy ja katot Tampereen Katehuolto Oy. Lisätietoja: Pertti Nieminen, autotalon johtaja, Veho Oy Ab, puh. 010 569 3070 Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteesta: www.mercedesmedia.fi Infokanava, Materiaalipankki, MB Kuvapankki lehdistölle, Veho käyttäjätunnus: mercedes salasana: press