VEHO TURKU AVAA UUSITUT TOIMITILAT

VEHO TURKU AVAA UUSITUT TOIMITILAT * Veho toiminut autokaupassa Turun talousalueella jo vuodesta 1966, nykyään autokauppaa ammattitaidolla 40 kunnan alueella * Veho Raisio ottaa käyttöön vanhan nimensä Veho Turku * Perinteiset Mercedes-Benz-, Honda- ja Citroen-edustukset lisääntyneet Mitsubishillä ja smartilla * Asiantunteva, koulutettu henkilökunta palvelee asiakkaita 10 000 neliön täyden palvelun autotalossa Vehon Turun sivuliike perustettiin vuonna 1966. Toiminta käynnistyi ensin Raisiossa Nesteentiellä ja vuonna 1967 valmistui automyymälä kaupunkiin, Turkuun, Eerikintie 6:een. Korjaamotoiminnot jatkuivat tuolloin Raisiossa. Vuonna 1973 keskitettiin kaikki toiminnot Raisioon mm. Turun keskustan pysäköintiongelmien takia. Liikkeen nimenä oli tuolloin Veho Turku-Raisio. Vuoden 1981 keväällä valmistui nykyinen, uudenaikainen autotalo Raisioon, Vesilaitoksentielle. Liikkeen nimeksi vakiintui Veho Raisio. Vuonna 1998 Vesilaitoksentien kiinteistö täydentyi uudella vaihtoautotalolla, joka vuonna 2001 muutettiin Citroen- ja Honda-taloksi. Tämän vuoden tammikuussa siis vietetään uudistuneen autotalon avajaisia ja samassa yhteydessä muutetaan kauppapaikkanimeksi Veho Turku. Veho Turku palvelee asiakkaita 40 kunnan alueella, yhteensä Turun talouslaueella on noin 390 000 asukasta. Veho konsernin oma vähittäisautokauppa toimii Suomessa pääkaupunkiseudulla, Tampereen, Turun ja Oulun alueella. Veho Oy Ab on viime vuosina panostanut voimakkaasti vähittäiskauppaan pääkaupunkiseudulla ja nyt Oulussa ja Turussa. Olariin avattiin uusi autotalo vuonna 1999 ja vuonna 2000 rakennettiin kokonaan uusi autotalo Herttoniemeen. Suomen suurin vauriokorjaamo avattiin vuoden 2003 aikana Suutarilassa, Vantaalla. Myös Veho Oulu viettää kuluvalla viikolla uusittujen toimitilojensa avajaisia. Vehon uusien autojen myyntivolyymi on kasvanut voimakkaasti viime vuosina, uusia edustuksia ovat Turussa Mitsubishi ja smart. Veho Turku myi 2004 uusia autoja 1250 kpl ja vaihtoautoja 1750 kpl, yhteensä siis 3000 autoa. Henkilöautojen yhteenlaskettu markkinaosuus vuonna 2004 oli 10 % , pakettiautojen 22% ja taksien 40%. Liikevaihto vuonna 2004 oli noin 60 miljoonaa euroa. Turun Vehossa toimii vähittäisautokaupassa 80 henkilöä ja Veho Groupin Mercedes-Benz ja Mitsubishi Canter kuorma-autokeskuksessa 23 henkilöä. Merkkiedustusten lisäännyttyä entisistä toimitiloista on kasvanut yli 10 000 neliön autotalo. Lisätietoja: Pentti Korpela, Autotalon johtaja, Veho Turku, Veho Oy Ab , puh. 010 569 2801 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=63301&fn=wkr0001.pdf