Ensimmäinen Mercedes-Benz Actros BlackEdition luovutetaan Suomessa

· Mercedes-Benz Actros 1861 LS BlackEdition luovutetaan tammisaarelaiselle Kuljetus K. Grahnille torstaina 31.3.2005 · Maailman ylellisin kaukoliikenteen kuorma-auto Suomen markkinoille · Voimanlähteenä V8-turbomoottori, tehoa 450 kW (612 hv)

Tammisaarelainen Kuljetus K. Grahn saa käyttöönsä Suomessa ensimmäisenä uuden Mercedes-Benz Actros 1861 LS BlackEditionin. Auto luovutetaan kuljetusliikkeelle KehäVehossa, Espoon Lommilassa torstaina 31.3.2005. Mercedes-Benz Actros 1861 BlackEdition tunnetaan ammattipiireissä jo nyt maailman ylellisimpänä kaukoliikenteen kuorma-autona –vahva autokonsepti, jolla on poikkeukselliset ominaisuudet. BlackEditionin moottorina toimii V8-turbomoottori, jossa on tehoa 450 kW (612 hv). Maksimivääntö on 2700 Nm, mikä tekee siitä Euroopan väkevimmän sarjavalmisteisen kuorma-auton. Autossa on osittain automatisoitu Telligent-vaihteensiirto. Perinteiseen Actrosiin verrattuna BlackEdition-mallissa on lisäksi lukuisia ylelisiä varsuteita ja lisätoimintoja. Laatua ja voimaa uhkuva Actros BlackEdition -auton ulkoinen olemus erottaa sen muista kuorma-autoista. Autosta tekee ainutkertaisen uudelleen muotoiltu, kaksiosainen jäähdyttimen säleikkö ja etuhelma, jossa on hienojakoinen jaloterässäleikkö. Huomiota herättävissä tuulenohjainkappaleissa ohjaamon sivuilla on kirjoitus "BlackEdition". Myös peilit on uudistettu. Useat kromikoristeet ja kiiltävät Alcoa-vanteet vetävät katseet puoleensa. Ohjaamon sisäosaa koristavat muun muassa käsin ommellut nahkaistuimet, joihin on painettu tähtikuvio, uuden muotoinen ohjauspyörä sekä linnunsilmävaahterapuusta valmistetut somisteosat. MegaSpace-ohjaamon pohjalta valmistettu ohjaamo täyttää vaativimmatkin toiveet. Actros BlackEdition -autoa valmistetaan ainoastaan 250 kappaletta, mikä korostaa tämän tuotantosarjan ainutlaatuisuutta. Nyt toimitettavat BlackEdition mallit ovat ensimmäisiä Euroopassa asiakkaille toimitettuja malleja. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteista: www.mercedesmedia.fi Infokanava, Materiaalipankki, MB kuvapankki lehdistölle, Hyötyajoneuvot, Actros käyttäjätunnus: mercedes salasana: press tai www.daimlerchrysler.com/mediaservices Lisätietoja: Juha Ruotsalainen, Veho Group Oy Ab, myyntijohtaja puh. 010-569 3053