Kaksoisvoitto Mercedes-Benzin pakettiautoille

Report this content

·Vito valittu vuoden kuriiri-, pikajakelu- ja lähettiautoksi alle 2,8-tonnisten sarjassa ·Sprinter voitti alle 3,5-tonnisten sarjassa ·25 ammattilaista kuriiri-, pikajakelu- ja pakettilähettiyrityksistä testasi käytännöllisyyttä

Mercedes-Benzin Vito- ja Sprinter-pakettiautot nousivat kaksoisvoittoon tämänvuotisessa "CEP Van of the Year 2005" -äänestyksessä (vuoden kuriiri-, pikajakelu- ja lähettiauto). Raadin muodostivat kuriiri-, pikajakelu- ja pakettilähetysyritysten ammattilaiset, joista joillakin on jo viiden vuoden kokemus aiemmista kilpailuista. Leipzigin AMI-näyttelyn yhteydessä he tutkivat perusteellisesti kaikkiaan 19 jakeluauton käsiteltävyyttä, mukavuutta, käytännöllisyyttä ja muotoilua. Käytännölliset kuormansidontavarusteet otettiin myös huomioon. Vito ja Sprinter sijoittuivat tässä suhteessa erinomaisesti: niissä on vakiovarusteena vankat kuormansidontapisteet, joita voidaan vielä täydentää lattiaan ja seiniin asennettavilla kiinnityskiskoilla. Mercedes-Benzin Vito- ja Sprinter-mallit vakuuttivat raadin myös vakiovarustukseen sisältyvällä ajovakauden hallintajärjestelmällä ESP. Vito on luokassaan ainut pakettiauto, johon saa lisävarusteena dieselhiukkassuodattimen. Suodattimen avulla Vito täyttää tiukan pakokaasupäästönormin EU 4/luokka III vaatimukset jo nyt, vuotta ennen normin voimaantulemista. Lisätietoja : Raimo Hatakka, johtaja, Mercedes-Benz Hyötyajoneuvot, Veho Group Oy Ab, puh. 010 569 3600 Antti Puolakkainen, markkinointipäällikkö, Mercedes-Benz Hyötyajoneuvot, Veho Group Oy Ab, puh. 010 569 3687