Mercedes-Benz Vito Vuoden pakettiauto - Van of the Year 2005

Tiedotusvälineille 19.10.2004 Julkaisuvapaa heti Mercedes-Benz Vito Vuoden pakettiauto - Van of the Year 2005 · Tuomaristo kiitti erikoisesti matkustusmukavuutta ja muotoilua · Palkinto luovutettiin hyötyajoneuvojen IAAssa Hannoverissa Mercedes-Benz Vito on valittu vuoden 2005 pakettiautoksi ¤Van of the Year 2005". Kansainvälisistä hyötyajoneuvotoimittajista koostuva tuomaristo kiitti erikoisesti onnistunutta muotoilua sekä Viton ajo- ominaisuuksia ja mukavuutta, jotka ovat henkilöautotasoa. Tuomaristo totesi Viton täyttävän kaikki transportereille asetetut vaatimukset. Positiivisena koettiin myös laajentunut mallivalikoima. Koripituusvaihtoehtoja on kolme, akselivälejä kaksi, korkeusvaihtoehtoja kaksi ja moottoreita 65 kW:sta 170 kW:iin. Näin laajasta valikoimasta löytyy varmasti suurimmalle osalle asiakkaita juuri hänen tarpeisiinsa sopiva auto, kuten kansainvälisen "Van of the Year"-tuomariston puheenjohtaja Peter Wiemann palkintoa Hannoverissa luovuttaessaan totesi. Lisäksi Mercedes-Benz Viton takana on yksi parhaista huolto-organisaatioista, lisäsi Wiemann. Jo ensimmäisen polven Mercedes-Benz Vito sai vuonna 1996 markkinoille tultuaan arvostetun, vuosittain jaettavan "Vuoden pakettiauto"-tittelin. Menestyksekkään transporter-malliston toinen sukupolvi, joka on ollut markkinoilla viime vuoden loppupuolelta saakka, on lisännyt suosiotaan erityisesti laajan mallivalikoiman ansiosta. Niinpä Viton ja sen rinnakkaismallin Vianon tuotantoluvut vuoden 2004 ensimmäisellä vuosipuoliskolla olivat suuremmat kuin minään aikaisempana vertailujaksona. Tämänvuotisessa hyötyajoneuvojen IAAssa niittivät Mercedes-Benz - transporterit kunniaa muutenkin: ¤Van of the Year 2005"-tittelin lisäksi sai Vito yrittäjien myöntämän Saksan hyötyajoneuvopalkinnon, "Deutscher Nutzfahrzeugpreis 2004/2005" transporterien kokonaispainoluokassa alle 3 t. Sprinter selvisi samassa kisassa voittajaksi kokonaispainoluokassa alle 3,5 t. Leipomoalan julkaisu "Back Journal" valitsi Sprinterin Vuoden leipomotuotteiden jakeluautoksi. Tiedotteeseen liittyviä kuvia osoitteesta: www.mercedes-benz.fi/lehdistö käyttäjätunnus: mercedes salasana: press Lisätietoja: Veho Group Oy Ab, Hyötyajoneuvot Raimo Hatakka, puh. 010569 3600 Antti Puolakkainen, puh. 010569 3683 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/20/20041020BIT00040/wkr0001.pdf