• VEHO/

Report this content

Veho Group Oy Ab on irtisanonut Kögel Fahrzeugwerke AG:n tuotteiden myyntisopimuksen Veho Group Oy Ab on irtisanonut kesäkuussa Kögel-perävaunujen ja -korien maahantuonti- ja myyntisopimuksen. Irtisanominen astui voimaan heti, mutta Veho Group jatkaa kuitenkin Kögel-tuotteiden varaosien ja huoltopalveluiden myyntiä. Syynä myyntisopimuksen irtisanomiseen ovat Kögelin taloudelliset vaikeudet ja niiden johdosta tehdyt rajut tuotannon supistukset sekä tehtaiden myynnit. Käytännössä nämä toimenpiteet ovat merkinneet sitä, että esim. tämän vuoden alusta Suomen markkinoille sopivista tuotteista on ollut saatavana vain kapellipuoliperävaunuja. Suomalaisten asiakkaiden haluamat erikoisvarusteet kuten mm. 15t. vetopöytäpaino, 4,2 metrin kokonaiskorkeus ja vetokitavarustus ovat jääneet kokonaan pois tuotannosta yhtiön keskittyessä kohentamaan taloudellista tilaansa valmistamalla vain eurooppalaisia standardituotteita. Lisäksi kuorma- autojen koreja valmistanut tehdas on myyty sen toimivalle johdolle ja se jatkaa supistettua tuotantoa itsenäisenä yrityksenä. Näillä perusteilla Veho katsoo myynnin Suomessa jäävän merkitykseltään niin vähäiseksi, ettei mitään erillistä maahantuontisopimusta enää tarvita. Lisätietoja tarvittaessa antavat: Veho Group Oy Ab, Hyötyajoneuvot johtaja Raimo Hatakka, puh. 010569 3600 myyntijohtaja Juha Ruotsalainen, puh. 010569 3053 tuotepäällikkö Peter Knorn, puh. 010569 3686 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT00030/wkr0001.pdf