18 vuoden ikäraja Veikkauksen peleihin 1.6. alkaen

Report this content

Veikkauksen pelien ikäraja nousee 18 vuoteen ensi maanantaina, 1. kesäkuuta. Internet- ja mobiilipelaamisessa 18 vuoden ikäraja on jo ollut käytössä jo aikaisemmin, jatkossa myös myyntipaikoissa pelaavien on oltava täysi-ikäisiä.

Veikkaus haluaa ikärajalla ennakoida ja minimoida pelaamisesta mahdollisesti aiheutuvia haittoja. Tutkitusti on todettu, että osa peleistä aiheuttaa enemmän riippuvuutta kuin toiset pelit. Myyntityön ja asiakkaiden näkökulmasta on selkeämpää, että kaikilla Veikkauksen peleillä on sama ikäraja. Myös Veikkaus-kortti edellyttää 18 vuoden ikää. 18 vuoden ikäraja kirjataan todennäköisesti myös uuteen arpajaislakiin. Veikkaus valmistautuu uuden lain voimaantuloon ottamalla uuden ikärajan käyttöön 1.6. 18 VUODEN IKÄRAJA YLEINEN MONESSA MAASSA Useassa läntisen Euroopan maassa ollaan siirtymässä 18 vuoden ikärajaan rahapelaamisessa. Viimeisimpänä 18 vuoden ikärajan käyttöönotosta on uutisoinut Norjan kansallinen peliyhtiö Norsk Tipping. Ranskassa, Saksassa, Irlannissa, Italiassa, Alankomaissa ja Portugalissa on jo käytössä 18 vuoden ikäraja rahapelaamisessa. Lisätietoja antavat: viestintäjohtaja Ilkka Juva p. 040 823 3218 tai yhteiskuntavastuupäällikkö Johanna Lipponen, p. 040 542 4297