Iso-D:n lottovinkki seitsemän miljoonan euron metsästykseen

Lotossa eletään tällä viikolla (krs 4/10) historiallisia hetkiä, sillä lauantaina on tarjolla kaikkien aikojen suurin potti. Lottopotti on kasvanut mahtaviin mittoihinsa nyt kolmen kierroksen ajan ja kohonnut 7 miljoonaan euroon. Seitsemän oikein –tuloksella jahdataan siis seitsemää miljoonaa euroa. ”Seitsemän kertaa seitsemän” lauloi Danny takavuosien hittikappaleessaan. Vuonna 1971 suomalaisten elämän mullisti lauantai-illan tv-vetonaulaksi ilmestynyt Lotto. Lotosta tuli suuri kansan suosikki ja uutuuspeliä esiteltiin ympäri maakuntia. Myös Danny oli mukana menossa, kun Danny-show kiersi 1970-luvulla Veikkauksen ja Loton tunnuksin varustettuna Suomessa. Iso-D on edelleen lottomiehiä ja jahtaa seitsemän miljoonan euron pottia muiden mukana. - Lottoan mielelläni, sillä rahat menevät hyvään tarkoitukseen. Kymmenen viikon kestolotto on tasaisin väliajoin vetämässä, legendaarinen artisti kertoo. "Seitsemän kertaa seitsemän" -miehen lottovihje on erittäin supisuomalainen. Tulostakin on tullut vuosien varrella. - Laitan riveihin aina sukulaisten ja läheisteni syntymäaikoja. Muistan, kun lottosin elämäni ensimmäistä kertaa ja heti tärppäsi reilun 140 markan voitto, joka tuntui silloin suurelta, mies muistelee. ENNÄTYSPOTISTA ILOA KAIKILLE SUOMALAISILLE Jättipotti saa perinteisesti suomalaiset lottoamaan innokkaasti. Edellinen ennätys koettiin kierroksella 44/2009, jolloin panoksena oli 6,9 miljoonaa euroa. Loton liikevaihto kohosi tuolloin 18 miljoonaan euroon. Voittajien lisäksi jättipotti poikii myös ison summan kaikille suomalaisille, sillä 18 miljoonan euron pelivaihdosta Veikkauksen edunsaajat nettoavat noin 7 miljoonaa euroa. Opetusministeriö jakaa edunsaajien osuuden jakosuhdelain perusteella taiteelle, liikunnalle, tieteelle ja nuorisotyölle. LISÄTIETOA LOTOSTA https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lotto_vuosikymmenet.html https://www.veikkaus.fi/info/lotto/pelitietoa.html LOTTOVOITOT TOP10 sija krs/vuosi päävoitto M€ paikkakunta 1. 45/2004 5,7 Kokkola (porukka) 2. 17/2008 5,3 Järvenpää 3. 09/2009 5,0 Helsinki 4. 21/2009 5,0 Mäntsälä 5. 24/2008 4,8 Kouvola 6. 13/2007 4,5 Vaasa 7. 20/2002 4,5 Nurmijärvi 8. 46/2009 4,4 Helsinki 9. 30/2006 4,3 Helsinki 10. 48/2002 4,2 Vaasa (porukka) LOTON SUURIMMAT POTIT sija summa krs/vuosi täysosumat 1. 6,9 Me 44/09 2 (Kirkkonummi ja Lohja) 2. 6,7 Me 13/2009 2 (Jämsä ja Rauma) 3. 6,5 Me 48/2008 2 (Pirkkala ja Etelä-Pohjanmaa) 4. 5,7 Me 45/2004 1 (Kokkola) 5. 5,3 M€ 17/2008 1 (Järvenpää)