Jatkuuko Viking Loton villi voittoputki Karkkilassa?

Viking Lotossa on alkuvuoden aikana saatu Suomeen kolme täysosumaa, jotka kaikki ovat osuneet 9 000 asukkaan Karkkilaan. Odotukset ovat jälleen korkealla, kun vuoden seitsemännessä arvonnassa jahdataan 7,4 miljoonan Onnennumeropottia. Karkkilan voittoputki alkoi tammikuussa, kun kierroksella 2/2010 360 500 euron päävoitto napsahti Karkkilan Siwassa pelattuun 10 hengen porukkapeliin. Viikkoa myöhemmin linja-autoaseman R-kioskilla pelattu viiden hengen porukkakupongin rivi muuttui 250 000 euron kokoiseksi täysosumaksi. Kuin tämä ei olisi vielä riittävän ihmeellistä, osui viime kierroksella, siis vuoden kuudennessa arvonnassa päävoitto jälleen Suomeen ja Karkkilan R-kioskilla pelattuun riviin, tällä kertaa yli 1,5 miljoonan euron arvoisena. Tällainen onni pikkupaikkakunnalla saa ymmärrettävästi aikaan melkoisen lottohuuman. Karkkilan linja-autoaseman R-kioskilla nähtiin viime lauantaina kaikkien aikojen lottoryntäys. Normaalistikin Loton vuoksi vilkas myyntipäivä oli nyt huima, kun veikkaajat kävivät tekemässä molempia lottoja. Monet uskovat Karkkilan voittoputken jatkuvan ja Viking Lottoa käydään nyt pelaamassa Karkkilassa naapurikunnista asti. - Koskaan ei ole ollut tällaista työvuoroa ja ihmispaljoutta. Tämä on tietysti meille hieno juttu ja Viking Loton pelimyynti on kasvanut huimasti, kertoo Karkkilan linja-autoaseman R-kioskin myyjä Katja Sainio. TUURIA TARJOLLA MUIHINKIN PITÄJIIN Sattumaan perustuvissa lottopeleissä voitto voi pamahtaa minne tahansa, mutta Karkkilan onnenpotkujen suma on tilastojen valossa huima. Karkkilalaiset tosin ovat hieman keskimääräistä innokkaampia Viking Loton pelaajia, sillä kaupungissa pelattiin viime vuonna Viking Lottoa noin 25 eurolla asukasta kohden, kun koko Suomessa summa oli keskimäärin noin 20 euroa. Vuonna 2009 innokkaimmin Viking Lottoa pelattiin Töysässä (48 euroa/asukas), sekä Pihiputaalla, Kolarissa ja Sodankylässä (34 euroa/asukas). Yritystä on siis riittää myös muilla kyläkunnilla ja kuluvan viikon Viking Loton potissa riittääkin tavoiteltavaa: täysosumille on jaossa noin 7,4 miljoonaa euroa Onnennumeron osuessa voittoriviin. Kääntyykö Karkkilan tuuri siis jonkun muun kunnan onneksi, se nähdään keskiviikkona