Talviurheilu suosittu vedonlyöntikohde – odotettavissa miljoonien olympiavaihto

Vancouverin olympialaisten kisakuume nousee kohisten. Suuri osa suomalaisista seuraa urheilua, joten kisojen katsoja- ja kuulijakunta on laaja. Kotoisessa kisakatsomossa penkkiurheilijan seurana on perinteisten naposteltavien ja juominkien lisäksi usein myös vetolappu: useimmiten povaamassa juuri suomalaisten hyvää menestymistä. Suuri osa suomalaisista lyö vetoa ”sinivalkoisesti”. Suurimmat kohdevaihdot olympialaisissa kertyvät juuri suomalaiskohteisiin. Neljä vuotta sitten Torinon olympialaisissa Veikkauksen vedonlyöntikohteista lyötiin vetoja reilulla 8,1 miljoonalla eurolla. Suosituimmat lajit olivat jääkiekko, mäkihyppy ja maastohiihto. Jääkiekko oli lajina ylivoimainen, sillä se keräsi kokonaisvaihdosta yli 70 prosenttia eli noin kuusi miljoonaa euroa. Pelkästään ikimuistoinen Suomi-Ruotsi loppuottelu innosti vedonlyöjiä yli 600 000 euron pelivaihtoon. Vancouverista Veikkaus odottaa Torinon kisojen kaltaista vedonlyöntivaihtoa, eli noin 8 miljoonaa euroa. Veikkaus pidensi helmikuun alussa pelijärjestelmänsä aukioloaikaa ja nyt Veikkauksen pelit ovat pelattavissa joka päivä kello 6-24 nettipalvelussa ja kaikissa auki olevissa myyntipaikoissa. Uudistus parantaa asiakkaiden palvelua Vancouverin kisoissa, sillä esimerkiksi kaksi Suomen jääkiekko-ottelua alkaa aamuseitsemältä. VEDONLYÖNNISSÄ HERKUTELLAAN LISÄRAHAKOHTEILLA Suositut lajit ja suomalaiskohteet korostuvat Veikkauksen pelilistoilla, sillä kaikki suomalaisia kiinnostavat lajit ovat vedonlyöntikohteina. Lisäksi Veikkaus on panostanut olympialaisissa suomalaisittain mielenkiintoisimpiin kohteisiin tarjoamalla Vedonlyönnin Superkaksarissa lisärahaa yhteensä kahdessatoista eri kohteessa. Kahdeksassa kohteessa lisärahaa on luvassa 10 000 euroa ja neljässä kohteessa 5 000 euroa. Käytännössä lisäraha tarkoittaa, että näiden kohteiden palautusprosentti on suurempi kuin normaalisti, lähellä sataa prosenttia. VEIKKAUS ARVIOI KANADAN JÄÄKIEKON ENNAKKOSUOSIKIKSI Vancouverin jääkiekkoturnaus on erittäin tasokas, joten Suomen Leijonien otteet kiinnostavat jälleen isänmaallisia penkkiurheilijoita. Veikkauksen kiinteäkertoimessa voittajavedossa jääkiekon ennakkosuosikki on kotijoukkue Kanada, jonka kerroin on 2,10. Niskaan hengittää aina iskukykyinen Venäjä, jonka kerroin on 4,00. Heti Venäjän perässä roikkuu Ruotsi kertoimellaan 6,50. Veikkaus on rankannut Suomen kerroinarviossaan kuudennelle sijalle, ja Leijonien olympiavoitto palauttaa vedonlyöjän rahat 17-kertaisesti. OLYMPIAKIEKKO-KISASSA ETSITÄÄN PARASTA VEDONLYÖJÄÄ Veikkaus järjestää olympialaisten yhteydessä Olympiakiekko-kisan, jossa veikataan Vancouverin jääkiekko-otteluiden tuloksia varsinaisella peliajalla. Veikkaus.fi -nettisivuilla käytävä ilmainen kilpailu on oiva tapa testata jääkiekkotietämystään ja hakea lisäjännitystä kisojen seuraamiseen. Vedonlyönnin Olympiakiekko-kisan viisi parasta pääsee palkintomatkalle jääkiekon MM-kisoihin Saksan Kölniin 10.-13.5.2010. Olympiakiekko-kisan lisäksi Veikkauksen olympiasivusto tarjoaa kattavan tietopaketin kisoista. Sivustolla on katsottavissa muun muassa toimitusjohtaja Risto Niemisen arvioita ja analyyseja kisamenestyjistä.