Turkuun ainutlaatuinen reaaliaikainen tapahtumainfojärjestelmä

Turun kaupunki ja Veikkaus julkistivat maanantaina 14.12. uuden tapahtumainfojärjestelmän. Uudella järjestelmällä tuetaan merkittävästi Turun seudun kulttuuria ja urheilua sekä imagollisesti että markkinoinnillisesti. Erityishuomio on Turun kaupungin vuoden 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkiprojektilla. Turun kaupunkiin johtavien pääteiden varteen on asennettu viisi sähköistä informaatiotaulua. Uusilla tauluilla siistitään ja yhdenmukaistetaan kaupunkikuvaa. Tauluihin tulee Turun vaakunan sekä Veikkauksen informaatio-osuuden lisäksi muunneltava näyttötaulu. - Reaaliaikaisen markkinoinnin piirissä ovat laajasti sekä kaupungin omat tapahtumat että muiden tapahtumajärjestäjien kuten urheiluseurojen tilaisuudet, Turun kaupunginjohtaja Mikko Pukkinen kertoo ainutlaatuisesta järjestelmästä. Veikkaus haluaa yhteistyöllä tuoda esiin yhtiön toiminnan laajaa merkitystä turkulaisten ja yleisemminkin suomalaisten elämässä. - Joka päivä Veikkaus tuottaa yli miljoona euroa käytettäväksi esimerkiksi taiteen tuottamiseen, liikuntapaikkojen rakentamiseen sekä nuorison harrastusmahdollisuuksien ja tieteellisen tutkimustyön tukemiseen, toteaa Veikkauksen viestintäjohtaja Ilkka Juva. Turun seudulta löytyy kymmeniä opetusministeriön jakamien veikkausvoittovarojen saajia urheiluseuroista partiolaisiin. Suurimpia tuensaajia viime vuonna olivat mm. nuorisoasiainkeskus, yliopisto (mm. liikuntaan ja nuorten toimintaan liittyvä tutkimustyö), kaupunginteatteri, kaupunginkirjasto, musiikkijuhlasäätiö sekä Turku 2011 −säätiö. Turun hanketta voidaan pitää eräänlaisena pilottihankkeena Veikkauksen laajemmalle yhteistyölle kaupunkien ja kuntien kanssa. Laitteet on valmistanut ja niitä ylläpitää turkulainen Meetingteam Oy. Lisätietoja: Veikkauksen viestintäjohtaja Ilkka Juva, puh. 040 823 3218 Turun kaupungin yhteysjohtaja Mikko Lohikoski, puh. (02) 262 7238, 050 559 0238 Meetingteamin toimitusjohtaja Ari Säteri, puh. 0440 523 623