Veikkauksen yhteiskuntavastuu suomalaisten yritysten kärkitasoa

Suomalaisten mielipidettä Veikkauksen yhteiskuntavastuun tasosta selvitettiin touko-kesäkuussa kahdessa eri tutkimuksessa, jotka toteuttivat Taloustutkimus Oy ja TNS Gallup. YHTEISKUNNALLE PALAUTETUT PELIEUROT TÄRKEITÄ SUOMALAISILLE Taloustutkimus kartoitti Veikkauksen yhteiskuntavastuuta eri osa-alueilla. Noin neljä viidestä (81 %) suomalaisesta pitää Veikkauksen rahapelimonopolia ja veikkausvoittovarojen palautumista yhteiskunnalle hyvänä asiana. Rahapelien tuoton ohjaamista suomalaisille pitää tärkeänä tai erittäin tärkeänä jopa 96 % vastaajista. VEIKKAUS KOETAAN LUOTETTAVAKSI JA REHELLISEKSI Veikkaus sai Taloustutkimuksen mukaan suomalaisilta parhaat arviot luotettavuudesta (3,92; vuonna 2008: 3,91) ja rehellisyydestä (3,82; vuonna 2008: 3,82) asteikolla 1-5 arvioituna. Puolet vastaajista (49 %) totesi Veikkauksen edistävän vastuullista rahapelaamista erittäin hyvin tai hyvin. - Syksystä 2006 alkaen käytössä ollut Veikkaus-kortti edistää tunnistautuneena pelaamista, joka on tärkeä osa rahapelaamisen vastuullisuutta. Kortin saaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Korttia käyttämällä pelaaja varmistaa pelivoittojensa saamisen haluamallaan tavalla sekä voi seurata netissä omaa pelaamistaan. Veikkaus on viime vuosina kehittänyt pelaamisen hallinnan välineitä nettipelaamiseen, kuten erimittaisia pelinestoja ja euromääräisiä pelaamisrajoituksia. Samoin pelien tuotekehitysprosessissa tarkastellaan uusia peli-ideoita myös eettisen arvioinnin näkökulmasta, kertoo yhteiskuntavastuupäällikkö Johanna Lipponen. TNS Gallupin vuotuisessa Yritykset ja yhteiskuntavastuu -tutkimuksessa Veikkaus arvioitiin yritysvertailussa toiselle sijalle mitattaessa kaikkia yhteiskuntavastuun osa-alueita. Tutkimuksessa tarkasteltiin 30 merkittävän suomalaisen yhtiön vastuullisuutta. Lisätietoja: Veikkauksen yhteiskuntavastuupäällikkö Johanna Lipponen, puh. 040 5424297 Taustaa tutkimuksista: www.veikkaus.fi/info/yritys/ajankohtaista_6.html Veikkauksen yhteiskuntavastuu- ja vuosiraportti 2008 netissä: www.veikkaus.fi/info/yritys/pdf/vuosiraportti_08.pdf