HARRI ROVANPERÄSTÄ MITSUBISHIN YKKÖSKULJETTAJA

HARRI ROVANPERÄSTÄ MITSUBISHIN YKKÖSKULJETTAJA Harri Rovanperä nousee Mitsubishin rallitallin ykköskuljettajaksi alkavalle kaudelle. Mitsubishi Motors palaa takaisin rallin MM - sarjaan täydellä ohjelmalla osallistuen kaikkiin kauden ralleihin vähintään kahdella autolla. Toisen auton ohjauspyörän takana vuorottelevat ranskalainen Gilles Panizzi ja italialainen Gigi Galli. 38- vuotiaan Harri Rovanperän kansainvälinen ura alkoi saada nostetta vuonna 1996 jolloin hän osallistui yksityistallin N - ryhmän Mitsubishi Lancerilla Englannin avoimen rallisarjan osakilpailuihin. Skotlannin Rallin voitto voimakkaampien A- ryhmän autojen edellä kiinnitti lopullisesti tallipäälliköiden huomion. Seuraavana vuonna hän siirtyi ammattilaiseksi ajaen etuvetoautojen MM- sarjaa vuosina 1996 - 1998. Ensimmäinen kosketus nelivetoiseen WRC- kalustoon tapahtui vuosina 1998 - 2000. Etuveto kokemusten jälkeen Rovanperä suuntasi ranskalaistalliin, josta hän nyt siirtyy Mitsubishille. Alkavalla kaudella Harri on kokeneimpia kuljettajia, MM-startteja hänellä on 92. Harrin kartanlukijana jatkaa Risto Pietiläinen. - Harri Rovanperä on kokenut ja varmaotteinen kuljettaja. Hänen taitojaan etenkin lumi- ja soraralleissa tarvitsemme automme hiomiseksi kilpailukykyisemmäksi. Luottamuksestamme Harriin on osoituksena se, että hänet on ilmoitettu keräämään Mitsubishille autonvalmistajien pisteitä, sanoo Mitsubishi Motorsin kilpailutoiminnasta vastaava johtaja Mr. Isao Torii. Kehitystyö kulkee kohti vuotta 2006 Mitsubishi ottaa ensi kauden alusta käyttöön edelleen kehitettyä tekniikkaa Lancer WRC05- autossaan. Vaihteensiirto muuttuu puoliautomaattiseksi ja keskitasauspyörästöön on tulee elektroninen eli aktiivinen voimanjako. Autoa pyritään kehittämään silmälläpitäen vuonna 2006 voimaan astuviksi luvattuja uusia sääntöjä, joiden myötä huippuralliautojen kustannuksia pudotetaan elektroniikkaa karsimalla. - Lokakuussa 2003 julkistimme kolmivuotisen ohjelman Mitsubishin palauttamiseksi takaisin MM- rallien voittajaksi. Sen suunnitelman mukaisesti tavoittelemme tänä vuonna , kauden jälkipuoliskolla, sijoittumista useissa ralleissa kolmen joukkoon ja vuonna 2006 taistelemme voitosta kaikissa ralleissa. Mielestäni olemme edenneet suunnitelman mukaisesti, kiteyttää Isao Torii alkavan kauden lähtöasetelmat. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=55780&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=424&lang=FI