MITSUBISHI AVAA TULEVAISUUDEN VERHOA FRANKFURTISSA

Mitsubishi Motors Corporation avaa tulevaisuuden verhoa syyskuun puolivälissä Frankfurtin Kansainvälisessä Autonäyttelyssä. Maailman ensiesittelynä nähdään myöhemmin myyntiin tulevan viisiovisen Sportback- mallin konseptiversio.

Mitsubishi Motors on voimakkaasti uudistanut mallistoaan keväästä 2003 alkaen. Kuluneen kahden ja puolen vuoden aikana Suomessa on tuotu markkinoille yhteensä kahdeksan uutta mallia. Tahti jatkuu samanlaisena seuraavien vuosien aikana. Hatchback- muotoilu kasvattaa suosiotaan Euroopassa Mitsubishin vastaus kasvavaan viisiovisten hatchback-autojen kysyntään tulee olemaan Sportback- konseptiautosta jalostuva uutuus. Uusi, laajentuvaan C-segmenttiin sijoittuva malliperhe tullaan rakentamaan kokonaan uudelle pohjalevylle. Uusi pohjalevy tullaan tämän vuosikymmenen jälkimmäisellä puoliskolla näkemään usean tulevan Mitsubishi- uutuuden perustana. Linjoiltaan Sportback-konseptiauto edustaa Mitsubishin uutta suunnittelua, jossa merkin urheilullinen DNA on tuotu koripinnan kätköistä muotoilukieleen saakka. Mitsubishi kasvattaa myyntiään Mitsubishille kuluneen vuoden ensimmäinen puolisko on ollut merkittävää valloitusmyynnin aikaa. Euroopan tasolla myynti verrattuna viime vuoden vastaavaan ajankohtaan on kasvanut 22 %. Saavutettu 137 000 auton myynti ennustaa koko vuoden päätyvän ennätysmyyntiin. Suomessa kasvu on ollut tätäkin ripeämpää eli 29 %. KUVATEKSTI: Mitsubishi Sportback- konseptiauto antaa viitteitä miltä tulevaisuuden uudet keskiluokkaan sijoittuvat Mitsubishi- mallit tulevat näyttämään. VEMIC AUTO OY AB PR Pekka Koski +358 400 210 490 pekka.koski@vemicauto.fi www.mitsubishi.fi