Mitsubishi i MiEV testissä Monacossa

Mitsubishi Motors vieraili neljän päivän ajan Monacossa osana kampanjaa, jonka tarkoituksena on tietojen kerääminen yhtiön sähköautoprojektin toteutusmahdollisuuksista Euroopassa. Vierailun aikana keskusteltiin i MiEV:in tuotannosta samalla kun monet kansalliset avainryhmät, kuten valtiolliset tahot, energiayhtiöt ja sähköautoilun tukiryhmät, testasivat autoa.

Onnistuneen ohjelman kohokohtana oli Monacon ruhtinaan Albert II:n suorittama koeajo Rivieran ruhtinaskunnan halki. Hänen korkeutensa, joka on vahvasti sitoutunut ympäristön suojeluun mm. itse perustamansa Prince Albert II of Monaco Foundation** -säätiön ja muiden aloitteiden kautta, kommentoi koeajoa seuraavasti: “Tulevaisuus on sähköautoissa, ja olen tyytyväinen, että yhtiönne on menossa oikeaan suuntaan. Auto, jolla ajoin tänään, on valmis käyttöön kaupunkialueella. Sen dynamiikka on hyvä ja suorituskyky vastaa tarpeita. Näkisin mielelläni tällaisia päästöttömiä autoja Monacon kaduilla lähitulevaisuudessa.”

Lokakuussa 2006 julkistettu i MiEV edustaa Mitsubishi Motorsin vihreän teknologian huippua. i MiEV, johon liittyviä testaus- ja markkinointitoimia on käynnissä tällä hetkellä Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa, lanseerataan Japanissa kesällä 2009. Suomessa testiautot nähdään syksyllä 2009.

** http://www.fpa2.mc