MITSUBISHI JA PININFARINA SOPIVAT COLT- AVOAUTON VALMISTAMISESTA

VEMIC AUTO OY AB PR Pekka Koski +358 400 210 490 Mediatiedote 21.12. .2004 Julkaisuvapaa MITSUBISHI JA PININFARINA SOPIVAT COLT- AVOAUTON VALMISTAMISESTA Mitsubishi Motors on päättänyt laajentaa Colt- mallisarjaa kolmannella koriversiolla. Kuluneena syksynä esitelty viisiovinen ja keväällä 2005 markkinoille saatettava kolmiovinen Colt CZ3 saavat rinnalleen avoautoversion kesällä 2006. Mitsubishi Motors Europe ja Pininfarina S.p.A. solmivat uutuuden tuotantoa koskevan sopimuksen joulukuun 17. päivänä Mitsubishin Euroopan muotoilustudiolla Saksassa. Italialaisen Pininfarinan valinta muotoilu- ja kokoonpanotahoksi on jatkoa yhtiöiden väliselle aikaisemmalla sopimukselle, jonka puitteissa Italiassa valmistetaan Pajero - malliston pienintä versiota, Pajero Pinin - citymaasturia. Uuden Colt Cabrion kokoonpano tapahtuu yhtiöiden yhdessä vuonna 1997 investoimalla, vain Mitsubishia varten toteutetulla, tuotantolinjalla Pininfarinan tehdasalueella Italiassa. Mitsubishi Colt Cabrio pohjautuu konseptiautona vuonna 2003 Geneven Autonäyttelyssä esiteltyyn CZ2-avoautoon. Kokeilumallin saama hyvä vastaanotto sinetöi lopullisen päätöksen mallisarjan laajentamisesta kovakattoisella Cabrio- versiolla, jossa katto siirretään sähkömoottoreiden avulla tavaratilaan aurinkoisten päivien avoautonautintoja varten. Colt Cabrio perustuu korirakenteeltaan 3-oviseen CZ3- mallistoon. Yhteisiä osia ovat pohjalevy, alustarakenteet, korin osat tuulilasiin saakka sekä ovet. Uuden Colt Cabrion esituotantomalli paljastetaan maaliskuussa 2005 Geneven Autonäyttelyssä. KUVATEKSTI: Geneven Autonäyttelyssä keväällä 2003 esitelty Colt CZ2 Cabriolet on toiminut uuden tulevan Mitsubishi Colt Cabrio- mallin prototyyppinä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=59676&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=690&lang=FI