Mitsubishi Lancer Sports Sedanin myynti vauhtiin Suomessa

Mitsubishi Lancer Sports Sedan on jo yltänyt ennätysmyyntiin Yhdysvalloissa. Uuden 9. sukupolven Lancerin myynti alkoi Suomessa maaliskuun toisena viikonvaihteena. Mitsubishin uutta ”shark nose”- muotoilukieltä puhtaimmillaan edustava uutuus avaa tietä merkin tasaisesti nousevalle myynnille.

Uuden Lancer Sedanin ulkomuoto heijastelee Mitsubishin uutta, japanilaisesta nykymuotoilusta linjat ammentavaa muotoilufilosofiaa ja yhtiön vertaansa vailla olevaa, 45 vuoden kilpa-ajotaustasta kumpuavaa uskottavuutta laadukkaiden autojen valmistajana. Ajettavuus on viritetty samalle tasolle muotojen viestimän dynamiikan kanssa.

Vapaaksi segmenttien kahleista
Lancer Sports Sedan on tarkoitettu alusta alkaen maailmanlaajuisille markkinoille, joten sen suunnittelussa on huomioitu alueelliset tarpeet ja muuttuvat asiakasvaatimukset. Uutuuden myötä Mitsubishi on valmis tekemään näyttävän paluun Euroopan markkinoiden C-segmenttiin. Edeltäjiään suurempi Lancer Sports Sedan sijoittuu C- ja D-segmenttien välimaastoon tarjoten kilpailukykyisen vaihtoehdon keskikokoisen tai suuremman perheauton ostajalle. Pituudeltaan 4,57 metrin mittainen Sedan sijoittuu samaan kokoluokkaan kuin D-segmentissä suositut Skoda Octavia, Volkswagen Jetta ja Volvo V50.
Täydellinen turvallisuuspaketti
Lancer Sports Sedan tarjoaa yhden segmentin kattavimmista turvallisuuspaketeista, johon kuuluvat ajovakauden- ja pidonhallinta, yhdeksän turvatyynyä, elektronisella jarrupaineensäädöllä varustetut ABS-jarrut ja hätäjarrutustehostin.
Vankka patentoitu RISE- korikehikko suojaa matkustajia kaikentyyppisissä onnettomuuksissa. Paremman jalankulkijaturvallisuuden takaamiseksi etupuskurissa, konepellissä, lokasuojissa ja moottorin suojuksessa käytetään törmäysenergiaa vaimentavia rakenteita.

Kattava moottori- ja varustevalikoima
Heti myynnin aloituksesta lähtien Mitsubishi Lancer Sports Sedan -mallisto tarjoaa useita eri moottori- ja varustevaihtoehtoja. Moottorivaihtoehtoja on kolme: 110- ja 143- hevosvoimaiset bensiinimoottorit sekä 140-hevosvoimainen diesel kattavat useimman autonostajan tarpeet. Bensiinimoottoreiden jatkeeksi asiakas voi valita joko käsivalintaisen tai automaattivaihteisen version.
Varustetasoja on valittavana neljä. Perusvarusteinen Inform tarjoaa jo varsin kattavan varustetason sisältäen ajovakauden– ja pidonhallinnan, kattavan turvavarustelun, ilmastoinnin, ajotietokoneen, integroidun ajotietokoneen ja kauko-ohjattavan keskuslukituksen. Seuraava varustetaso Invite tuo lisää 16”- alumiinivanteet, audion kaukokäytön, suurempien moottoreiden yhteydessä vakionopeudensäätimen, jäähdytetyn / lämmitetyn hansikaslokeron ja automaatti-ilmastoinnin. Kolmas varustetaso, Intense, lisää listaan korin ilmanohjainsarjan, 18”- alumiinivanteet, urheilualustan, 650 watin tehoisen Rockford Premium -äänentoistojärjestelmän, sadetunnistimen sekä kangasverhoillut Sport-istuimet. Korkein varustetaso, Instyle, tuo mukanaan täydellisen vakiovarustetason, jossa on edellä listattujen lisäksi nahkaverhoilu, kosketusnäytöllä toimiva navigaatio, musiikkiserveri sekä älyavainjärjestelmä.

Mitsubishi Lancer Sports Sedan -mallisto käsittää 15 vaihtoehtoa. Suositushinnat alkavat 1.5 Inform–mallin hinnasta 19 490 € (ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja).