Mitsubishi Motors aikaistaa seuraavan sukupolven dieselmoottorin tuontia markkinoille

Mitsubishi Motors Corporation aikaistaa 2,0-litraisen seuraavan sukupolven oman dieselmoottorinsa tuontia Euroopan markkinoille, joilla dieselmoottorien kysyntä kasvaa jatkuvasti. Tällä hetkellä kehittelyvaiheessa olevan uuden moottorin tuotanto on tarkoitus aloittaa Kioton tuotantolaitoksessa alkuvuodesta 2009 eli vuoden verran suunniteltua aikaisemmin. Euroopan jälkeen moottori lanseerataan vaiheittain eri markkina-alueilla.

Yhteistyössä Mitsubishi Heavy Industriesin kanssa kehitettävä dieselmoottori on keskeinen tekijä Mitsubishi Motorsin pyrkimyksissä vähentää hiilidioksidin ja muiden kasvihuonekaasujen päästöjä. Uusi moottori tulee olemaan luokkansa tehokkaimpia ja täyttää tulevat Euro 5 -päästömääräykset mm. huipputehokkaan turboahtimen ja erinomaisten poltto-ominaisuuksien ansiosta. Näiden ominaisuuksien taustalla on Mitsubishi Heavy Industriesin ja Mitsubishi Motorsin oma analyyttinen moottorinohjaustekniikka.

Uusi dieselmoottori muodostaa yhdessä MIEV-sähköautotekniikan kanssa Mitsubishi Motorsin EIP 2010 -ympäristöohjelman ytimen. Aikaistamalla uuden sukupolven dieselmoottorin tuontia markkinoille yhtiö pystyy vastaamaan yhä runsaslukuisempien ympäristötietoisten kuluttajien tarpeisiin.