MITSUBISHI MOTORS JA PSA PEUGEOT CITROÊN TUOTANNOLLISEEN YHTEISTYÖHÖN

Mitsubishi Motors Corporationin pääjohtaja Takashi Nishioka ja PSA Peugeot Citroên –yhtymän pääjohtaja Jean-Martin Folz allekirjoittivat tuotannollista yhteistyötä koskevan aiesopimuksen Tokiossa 4. helmikuuta 2005. Sopimuksen mukaan Mitsubishi Motors tulee valmistamaan PSA-yhtymän merkeille citymaasturia vuodesta 2007 alkaen.

Yhteistyösopimuksen mukaisesti Mitsubishi valmistaa Japanissa noin 30.000 jatkuvalla nelivedolla varustettua citymaasturia PSA- yhtymän merkkien, Citroênin ja Peugeotin, tarpeisiin. Kyseessä on uusi,tällä hetkellä suunnitteluvaiheessa oleva auto, jonka tuotanto alkaa Japanissa vuonna 2007. Uutuuden ja sen mukanaan tuoman nelivetotekniikan avulla PSA- yhtymä pääsee mukaan kilpailemaan kasvavan citymaasturisegmentin asiakkaista. Sopimuksen yksityiskohdat viimeistellään kuluvan vuoden syksyyn mennessä, jolloin osapuolet allekirjoittavat yksityiskohtaisen sopimuksen. VEMIC AUTO OY AB PR Pekka Koski +358 400 210 490 pekka.koski@vemicauto.fi www.mitsubishi.fi