Mitsubishi Motors peruutti osan ottonsa rallin MM-sarjaan

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ilmoitti tänään peruuttavansa osanottonsa rallin MM-sarjaan 2006. Päätös pohjautuu Mitsubishin liiketoimintojen kehittämisohjelmaan, jonka yhtiö käynnisti vuonna 2005. Yhtiön voimavarat keskitetään kyseisen ohjelman läpiviemiseen. Vuosien 2005-2007 aikana tapahtuvan liiketoimintojen kehittämisohjelman jälkeen Mitsubishi Motors suunnittelee paluuta rallin MM-sarjaan kaudesta 2008 alkaen. Päätös ei koske MMC:n Dakar-aavikkorallin ja N-ryhmän tuotantoralliautojen toimintoja, jotka jatkuvat normaalisti. Eri maahantuojien toimesta ohjatut tukitoimet yksityiskuljettajille jatkuvat myös normaalisti. Mitsubishi on kilpaillut rallin MM-sarjassa vuoden 1974 Safari-rallista lähtien, tuloksena 34 MM-rallivoittoa. Mitsubishi voitti Tommi Mäkisen ajamana neljä perättäistä kuljettajien maailmanmestaruutta vuosina 1996-1999 ja valmistajien mestaruuden vuonna 1998. Lisätietoja: Vemic Auto Oy Ab, tuote- ja PR-päällikkö Pekka Koski, +358-400 210 490