MITSUBISHI SIIRTÄÄ PSA-CITYMAASTUREIDEN TUOTANNON HOLLANTIIN

Mitsubishi Motors Corporation siirtää osan PSA- yhtiön merkeille valmistamiensa citymaasturien kokoonpanosta Hollantiin. Mitsubishi on vuoden 2007 alusta lukien valmistanut rinnakkaisversoita Outlander-citymaasturistaan PSA-yhtymän tuotemerkeille Mizushiman tehtailla Japanissa. Siirron taustalla ovat tuotannolliset järjestelyt.

Mitsubishi Motors on jo aiemmin ilmoittanut Euroopassa myytävien Outlander- citymaasturien tuotannon siirrosta Hollantiin kuluvan vuoden elokuusta lähtien. Päätös siirtää Euroopassa myytävien Peugeot 4007 – ja Citröen C-Crosser-mallien tuotanto samalle linjalle tammikuusta 2009 lukien on tuotantoteknisesti paras vaihtoehto. Valmistuspaikan siirtoa helpottaa autojen yhteneväisyys, sillä PSA-tuotteet ovat korin, voimansiirron ja alustan rakenteiden osalta samanlaisia Outlanderin ensimmäisenä markkinoille saatetun 2.0-litraisen dieselversion kanssa. Kaikkien kolmen rinnakkaistuotteen Euroopan ulkopuolisille markkinoille valmistettavien versioiden tuotanto säilyy edelleen Japanissa.

Nopeasti lisää tuotantokapasiteettia
Mitsubishi Motorsin uudet Outlander-, Lancer Sports Sedan- ja Lancer Evolution- mallit ovat reilusti ylittäneet myyntiennusteet. Kyetäkseen vastaamaan ennakoitua mittavampaan kysyntään Mitsubishi toteuttaa laajaa investointiohjelmaa tuotantokapasiteetin nopeaksi kasvattamiseksi. Laajennukset keskittyvät korituotantolinjoihin, maalaamoon ja uuden ”Quality Gate”- laadunvalvontaprosessin käyttöönottoon kaikilla tuotantolinjoilla.

Muutokset on jo toteutettu Japanissa sijaitsevilla Okazakin ja Mizushiman tehtailla. Samat uudistukset toteutetaan kesän aikana myös Hollannissa sijaitsevalla NedCar-tehtaalla ennen Outlanderin Euro-versioiden kokoonpanon aloittamista. NedCar on Mitsubishin kokonaan omistama tehdas, jonka kaikki tuotantolinjat ovat 1:1 samanlaisia Japanissa sijaitsevien linjojen kanssa. Investointiohjelman tuloksena on Japanissa ja Euroopassa yhteensä noin 100 000 auton kapasiteetin lisäys, josta valtaosa käytetään kasvavan Mitsubishi Lancer-malliperheen eri versioiden hyväksi.