Mitsubishille uusi jälleenmyyjä Kouvolaan - Autosompa vankistaa asemiaan

Kouvolassa sijaitseva Autosompa Oy on solminut jälleenmyyntisopimuksen Mitsubishi-edustuksesta Vemic Auto Oy Ab:n kanssa. Autosompa aloittaa myynti- ja jälkimarkkinointitoiminnan toukokuussa 2009. Mitsubishi-myynnin avajaisia Kouvolan liikkeellä vietetään 16. – 17.5.2009.

Vemic Auto Oy Ab ja Autosompa allekirjoittivat äskettäin Mitsubishia koskevan myynti- ja huoltosopimuksen. Autosomman toimitusjohtaja Jukka Heiskasen mukaan Mitsubishi täydentää hyvin Autosomman aikaisempaa merkki- ja mallivalikoimaa Kouvolassa. ”Meillä on hyvät kokemukset Mitsubishin myynnistä Ylivieskasta, jossa aloitimme yhteistyön vuosi sitten. Mitsubishi-edustus Kouvolassa vankistaa yhteistyötämme Veho-ryhmän kanssa. Olemme useilla paikkakunnilla myös Citroënin jälleenmyyjä, joten edustusten laajentaminen Kouvolassa Mitsubishilla on luonnollinen vaihtoehto. Kouvolassa toimimme myös Mercedes-Benzin jälleenmyyjänä” toteaa Heiskanen.
Kouvolassa Mitsubishin myynti sijoittuu samoihin tiloihin Autosomman muiden merkkien kanssa osoitteeseen Hitsaajantie 1.

Mitsubishilla laaja mallisto ja kattava takuu
Autotuotannossa Mitsubishi on ollut uranuurtaja ja sillä onkin jo reilut 70 vuotta pitkä ja kunniakas historia nelivetoisten autojen valmistajana ja autotekniikan kehittäjänä. Mitsubishi valmisti Japanin ensimäisen sarjatuotantohenkilöauton vuonna 1917 ja myös vuonna 1934 valmistunut maailman ensimmäinen nelivetoinen dieselkäyttöinen henkilöauto on Mitsubishin tuotantoa. Mitsubishi on erityisesti panostanut autojensa käyttöluotettavuuteen, josta osoituksena on aito viiden vuoden takuu.
Autosompa kasvaa myös muilla toimialoilla
Autosommalla on autoliikkeitä Kouvolan lisäksi Ylivieskassa, Iisalmessa, Kuopiossa ja Mikkelissä. Henkilöstöön kuuluu yhteensä yli sata työntekijää. Ylivieskassa toimii myös Autosomman tytäryhtiö Paalupaikka Oy. Uusia autoja myydään vuosittain lähes tuhat kappaletta ja vaihtoautoja 1500. Jukka Heiskanen kertookin, että ”Kiristyvässä kilpailutilanteessa olemme valinneet supistusten sijasta myynnin kasvattamisen tien.”
Autosomman toimintaan kuuluu myös vanteiden maahantuonti, rengaskauppa ja hinauspalvelu. Hinausliike on maan suurimpia pääkaupunkiseudun ulkopuolella.