Mitsubishille uusi jälleenmyyjä Kuusamon talousalueelle

Mitsubishi –autojen maahantuonnista vastaava Vemic Auto Oy Ab on solminut uuden jälleenmyyjäsopimuksen Kuusamon talousalueelle. Tammikuun alusta 2010 alkaen Mitsubishi –henkilö-, maasto- ja nelivetoautojen markkinoinnista ja myynnistä Kuusamossa vastaa Koillismaan Osuuskaupan tytäryhtiö Koillismaan Auto . Samaan aikaan valtuutetusta huolto- ja varaosatoiminnoista vastuun ottaa Kuusamon Auto-Tähti Ky.

Mitsubishin mallisto sopii hyvin täydentämään Koillismaan Auton laajaa Mercedes-Benz- ja Citroën-mallivalikoimaa. Kuusamossa on luonnon suotuisista olosuhteista johtuen nelivetoisilla autoilla suhteellisesti suurempi markkinaosuus. Koko maassa myydään nelivetoisia autoja keskimäärin 11,4 % kaikista rekisteröidyistä henkilöautoista. Kuusamossa nelivetoisten osuus rekisteröinneistä on 16,7 %. - Mitsubishi on tunnettu nelivetoautojen valmistaja, joka on laajentanut mallistoaan perhe- ja tila-autoluokkiin viime vuosina. Laadukkaana japanilaisena merkkinä se sopii hyvin nykyisten merkkiemme rinnalle täydentämään tarjontaamme. Mitsubishin kattavan malliston myötä Koillismaan Auto nousee alueemme merkittävimpien autotalojen joukkoon, kiteyttää sopimuksen taustat myyntipäälikkö Kari Tauriainen. Mitsubishilla on pitkä, yli seitsemän vuosikymmenen kokemus, nelivetoautojen tuotannosta. Mitsubishi Motors valmisti, paitsi Japanin ensimmäisen sarjatuotanto henkilöauton vuonna 1917, myös Japanin ensimmäisen nelivetoisen dieselhenkilöauton vuonna 1934.