Mitsubishille uusi jälleenmyyjä Ylivieskaan : Autosompa vahvistaa asemiaan

Ylivieskassa sijaitseva Autosompa Oy on solminut jälleenmyyntisopimuksen Mitsubishi-edustuksesta Vemic Auto Oy Ab:n kanssa. Autosompa aloittaa myynti- ja jälkimarkkinointitoiminnan kesäkuun alussa 2008. Mitsubishi-myynnin avajaisia Ylivieskan liikkeellä vietetään 2. – 7.6.2008.

Vemic Auto Oy Ab ja Autosompa allekirjoittivat äskettäin Mitsubishia koskevan myynti- ja huoltosopimuksen. Autosomman toimitusjohtaja Jukka Heiskasen mukaan uusi merkki täydentää hyvin Autosomman aikaisempaa merkki- ja mallivalikoimaa. ”Erityisesti nelivetoisten autojen suosio kasvaa jatkuvasti ja Mitsubishilla neliveto-osaaminenkin on taattua. Lisäksi japanilaiset autot ovat tunnetusti kestäviä, erittäin hyvin varusteltuja ja taloudellisia käyttää.” toteaa Heiskanen. Ylivieskassa Mitsubishin myynti sijoittuu samoihin tiloihin Nissanin ja Isuzun kanssa.

Mitsubishilla perinteikästä neliveto-osaamista ja laaja mallisto
Autotuotannossa Mitsubishi on ollut uranuurtaja ja sillä onkin jo reilut 70 vuotta pitkä ja kunniakas historia nelivetoisten autojen valmistajana ja nelivetoteknologian kehittäjänä. Maailman ensimmäinen nelivetoinen dieselkäyttöinen henkilöauto valmistui vuonna 1934. Lisäksi Mitsubishi on menestynyt rallipoluilla – mm. Dakar-rallissa voittoja on kertynyt peräti 12.

Seuraavan viiden vuoden sisällä Mitsubishi tulee esittelemään uusia malleja kahden-kolmen uutuuden vuositahtia.
Autosompa kasvaa myös muilla toimialoilla
Autosommalla on autoliikkeitä Ylivieskan lisäksi Iisalmessa, Kuopiossa, Mikkelissä ja Kouvolassa. Henkilöstöön kuuluu yhteensä yli sata työntekijää. Ylivieskassa toimii myös Autosomman tytäryhtiö Paalupaikka Oy. Uusia autoja myydään vuosittain noin 1300 kappaletta ja käytettyjä 2200. Jukka Heiskanen kertookin, että ”Kiristyvässä kilpailutilanteessa olemme valinneet supistusten sijasta myynnin kasvattamisen tien.”
Autosomman toimintaan kuuluu myös rengaskauppa ja hinauspalvelu. Hinausliike on maan suurimpia pääkaupunkiseudun ulkopuolella.