Mitsubishille viides peräkkäinen kasvun vuosi

Mitsubishi-henkilöautoja myytiin Suomessa viime vuonna 1601 ja pickup-malleja 92 kappaletta. Mitsubishin asiakastoimitukset lisääntyivät jo viidettä vuotta peräkkäin.

Mitsubishi-henkilöautojen myynti kasvoi vuonna 2008 yli neljänneksen eli 26,5 prosenttia. Asiakkaille toimitettiin kaikkiaan 1601 Mitsubishia, kun vuonna 2007 autoja myytiin 1265. Merkin markkinaosuus Suomessa nousi vuodessa viidenneksen eli 1,0 prosentista 1,2 prosenttiin.

Suosituin myyntimalli oli Mitsubishi Lancer, jonka menekki kasvoi 107 prosenttia uuden Sports Sedan -mallin ansiosta. Lancer Sports Sedan oli maan 6. myydyin C-segmentin sedan-mallinen auto. Mitsubishi Outlander puolestaan oli SUV-luokan 5. eniten myyty auto Suomessa. Kolmas menestysmalli oli Colt peräti 112 prosentin kasvulla eli malli tuplasi myyntinsä Lancerin tapaan.

Pickup-malleja myytiin lisäksi 92 kappaletta, joten yhteensä Mitsubisheja toimitettiin asiakkaille 1693 vuonna 2008. Merkin kasvu jatkui näin jo viidettä vuotta peräkkäin siitä lähtien, kun Veho-konserniin kuuluva maahantuontiyhtiö Vemic Auto Oy Ab aloitti toimintansa.