Mitsubishin uusi crossover on kastettu

Mitsubishin uusi keskikokoluokan crossover, joka esitellään Euroopan versiona Geneven Autonäyttelyssä maaliskuussa, on saanut nimen. Euroopassa uutuus tuodaan markkinoille nimellä Mitsubishi ASX.

Mitsubishin tuore, ylempään keskiluokkaan sijoittuva, uuden tyyppinen crossover ASX on tarkoitettu täyttämään useamman ostajaryhmän tarpeet: se tulee olemaan vaihtoehto sekä C- ja D- segmenttien farmaria tai toisaalta kompaktia citymaasturia etsivälle. Monipuolisuutta lisäävät valinnaiset moottori- ja voimansiirtovaihtoehdot. Ensimmäisessä aallossa loppukesästä Eurooppaan saadaan Mitsubishin uudella 1.8- litraisella turbodieselmoottorilla varustetut malliversiot. Alkusyksystä mallisto täydentyy ennen esittelemättömän 1.6- litraisen bensiinimoottorin voimin. Molemmat moottorivaihtoehdot on varustettu päästöjä vähentävällä automaattisella AS&G- sammutus- ja käynnistysautomatiikalla. AS&G sammuttaa moottorin esimerkiksi liikennevaloihin pysähdyttäessä ja käynnistää sen uudelleen liikkeelle lähdettäessä, jolloin kaupunki-ilmaa rasittava tyhjäkäynti jää pois. Vaihtoehtoina ovat myös etu- ja neliveto.