KANSAINVÄLISIÄ NIMITYSUUTISIA

KANSAINVÄLISIÄ NIMITYSUUTISIA: TIM TOZER MITSUBISHI MOTORS EUROPEN PÄÄJOHTAJAKSI Mitsubishin Euroopan toimintoja johtavan Mitsubishi Motors Europe B.V:n pääjohtajaksi on 1. syyskuuta alkaen nimitetty englantilainen Tim Tozer. Euroopassa autoalan eri yhtiöissä toimineella 44- vuotiaalla Tim Tozerilla on merkittävää kokemusta myös suomalaisesta autoalasta, sillä hän on toiminut Suomessa englantilaisen maahantuontiyhtiön toimitusjohtajana 1990- luvun puolivälissä ennen siirtymistään takaisin Manner- Eurooppaan. Tim Tozer on toiminut vuodesta 1981 alkaen autoteollisuuden ja - maahantuontiyhtiöiden palveluksessa, mukaan lukien Inchcape Plc:n Suomen tytäryhtiön toimitusjohtajan tehtävät vuosina 1993- 1994. Suomesta hän siirtyi Chrysler Francen toimitusjohtajaksi, josta tie vei edelleen Mazdan Englannin maahantuonnin johtajan tehtävään. Mitsubishille Tozer siirtyy autolan ajoturva- ja vakuutuspalveluja tarjoavan Mondian Assistance UK:n johtotehtävistä. Tim Tozerin edeltäjä Mitsubishi Motors Europen (MME) pääjohtajana, Mr. Stefan Jacoby, siirtyi keväällä saksalaisen autotehtaan palvelukseen. ******************* MITSUBISHI MOTORSILLA JAPANILAINEN PÄÄJOHTAJA Mitsubishi Motors Corporationin (MMC) pääjohtajana on aloittanut Mr. Yoichiro Okazaki. Mr. Okazaki siirtyy MMC:lle Mitsubishi Heavy Industries- yhtiön pääjohtajan toimesta. Mr. Okazaki korvaa eläkkeelle siirtyneen Rolf Eckrodtin. ********************** MR. AKINORI NAKASHI JATKAA OLIVIER BOULAYN VIITOITTAMALLA TIELLÄ Mitsubishi Motors Corporationin muotoilusta vastaavaksi pääsuunnittelijaksi takaisin Eurooppaan siirtyneen Olivier Boulayn tilalle on nimitetty Mr. Akinori Nakashi. Mr. Nakashi on toiminut Mitsubishi Motors Corporationin Design- ryhmässä 25 vuoden ajan toimien viimeiset kolme vuotta kiinteässä yhteistyössä koko Mitsubishin muotoilukielen uudistaneen Boulayn kanssa. Akinori Nakashin tuorein tuotantoon saatettu luomus on uusi Mitsubishi Colt. joka esitellään Suomessa kuluvan vuoden syyskuussa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/07/20040707BIT00050/wkr0002.pdf