MITSUBISHI JA CHRYSLER YHTEISTYÖHÖN UUDEN PICK-UP - MALLISTON VALMISTAMISEKSI

29.12.2003 Julkaisuvapaa MITSUBISHI JA CHRYSLER YHTEISTYÖHÖN UUDEN PICK-UP - MALLISTON VALMISTAMISEKSI Mitsubishi Motors Corporation ja Chrysler Group of DaimlerChrysler AG ovat sopineet yhteistyöstä uuden pick-up - tyyppisen kevyen hyötyajoneuvomalliston valmistamiseksi Chryslerin USA:ssa sijaitsevalla Warrenin tehtaalla. Uuden yhteistyömalliston valmistaminen alkaa vuoden 2004 lopulla, jolloin uusi Dodge Dakota esitellään USA:n markkinoille. Mitsubishi- tuoteperheeseen kuuluvien mallien valmistus alkaa vuonna 2005, jolloin Mitsubishi pääsee kasvattamaan tuotevalikoimaansa USA: n ja Kanadan markkinoilla. Kaikki Warrenin tehtaalla valmistettavat pick-up - autot ovat tarkoitettu tuotemerkistä riippumatta Pohjois-Amerikan markkinoille. Teknisesti uudet Chrysler- , Dodge- ja Mitsubishi- tuotemerkkiä kantavat uudet pick-up - autot ovat yhteneväisiä ja tuotetaan samalla tuotantolinjalla. Muotoilultaan eli ulkonäöltään ne ovat erilaisia , kunkin brandin oman muotoilulinjan mukaisesti toteutettuja. Mitsubishi- mallien ulkonäön suunnittelusta vastaa Mitsubishin Californiassa sijaitseva muotoilustudio ja Chryslerin mallit puolestaan suunnitellaan Auburn Hill-studiolla Michiganissa. - Hyödyntämällä DaimlerChrysler - Mitsubishi allianssin tuomia synergiaetuja pääsemme nopeasti esittelemään uuden malliston Pohjois- Amerikan ja Kanadan markkinoille ja kasvattamaan kokonaismyyntiämme. Pick-up - autoilla on USA:ssa suuret markkinat, kiteyttää sopimuksen lähtökohdat Mitsubishi Motors Corporationin pääjohtaja Rolf Eckrodt. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00380/wkr0002.pdf