MITSUBISHI OSALLISTUU VIIDELLÄ AUTOLLA DAKAR- RALLIIN

Lehdistötiedote 22.10.2004 Julkaisuvapaa VEMIC AUTO OY AB MITSUBISHI OSALLISTUU VIIDELLÄ AUTOLLA DAKAR- RALLIIN Mitsubishi Motors tulee osallistumaan viidellä tehdasautolla ensi tammikuussa ajettavaan Dakar- ralliin tähtäimessään viides perättäinen yleiskilpailun voitto. Kahden viikon mittainen kilpailu alkaa Uudenvuodenpäivänä Espanjan Barcelonasta ja päättyy 16.1.2005 perinteisesti Senegalin pääkaupunkiin Dakariin. Mitsubishin kuljettajakaarti on kovatasoinen. Kaksi ennakkoon ajateltuna nopeinta kuljettajaa ovat tämän vuoden voittaja Stéphane Peterhansel ja kahtena edellisenä vuonna ykköseksi ajanut Hiroshi Masuoka. Tänä vuonna Masuoka sijoittui kilpailun kakkoseksi tallitoverinsa vanavedessä. Heidän kanssaan samanlaisilla Mitsubishi Pajero Evolution- autoilla kilpailuun lähtevät Luc Alphand ja Joan "Nani" Roma. Alphand on aiemmin urheilu- urallaan voittanut kahdesti alppihiihdon MM- Cupin. Hän siirtyi lumilta hiekalle vuonna 1998 ja on startannut Dakariin kuudesti aikaisemmin. Tällä kertaa hän osallistuu maailman vaativimpaan erämaaralliin ensi kerran tehdastallin Pajerolla. Samoin Mitsubishi - joukkueen ensikertalainen on tämän vuoden Dakarin moottoripyöräluokan ykkönen, Joan "Nani" Roma , joka monen muun moottoripyöräkuljettajan tavoin on siirtynyt kahdesta pyörästä neljään iän karttuessa. Joukkueen viides kuljettaja on L200 Pick- Up - prototyypillä kisaan osallistuva naiskuljettaja Andrea Mayer, joka viime vuoden kisassa päätyi yleiskilpailun viidennelle tilalle Luc Alphandin ollessa neljäs. Moottoripyörällä menestyksekkään uran ennen autoon siirtymistään tehneitä kuljettajia Mitsubishin viisikossa on kolme: Peterhansel on voittanut Dakarin pyöräluokan kuudesti, Roma viime vuonna ja Mayer oli pitkään Dakarin naistenluokan valtiatar ennen siirtymistään auton ohjauspyörän taakse. Uusi pääyhteistyökumppani tuo uudet värit Mitsubishi Teamin uusi pääyhteistyökumppani Dakar- rallissa on espanjan suurin öljy- yhtiö, Repsol YPF SA. Teamin uudet värit julkistetaan 16. marraskuuta. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=49711 KUVATEKSTI: Tämän vuoden Dakar- rallin voittaja Stèphane Peterhansel (oikealla), kakkonen Hiroshi Masuoka (vasemmalla) ja viitonen Andrea Mayer saavat kovat kirittäjät oman tiimin sisälle kun "Nani" Roma ja Luc Alphand siirtyvät Mitsubishi- leiriin. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/25/20041025BIT00010/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/25/20041025BIT00010/bild.html Kuvia