Tasokaluste ostaa Kaluste-Kaaren

Report this content

Tasokaluste on ostanut Kuusankoskella toimivan Kaluste-Kaari Oy:n liiketoiminnan. Kaluste-Kaaren liikevaihto vuonna 2004 oli 4,1 miljoonaa euroa, mikä tekee siitä yhden Suomen suurimman yksittäisen huonekaluliikkeen. Kaluste-Kaaren nykyiseen 3000 neliömetrin liiketilaan tulee sekä Vepsäläisen että Tasokalusteen myymälät. ”Kaluste-Kaari on hyvässä kunnossa ja sillä on erittäin vahva asema Kymenlaaksossa. Yritys sopii hyvin joukkoomme, sillä on paljon samoja edustuksia kuin Vepsäläisellä”, Vepsäläisen ja Tasokalusteen uusi pääomistaja ja toimitusjohtaja Mauri Ikola sanoo. Kauppa kasvattaa Vepsäläisen ja Tasokalusteen yhteenlaskettua liikevaihtoa lähes kymmenellä prosentilla. Vuonna 2004 Vepsäläisen liikevaihto oli 34 miljoonaa euroa, Tasokalusteen liikevaihto oli 13 miljoonaa euroa. Kaluste-Kaaren henkilökunta jatkaa Vepsäläisen ja Tasokalusteen palveluksessa vanhoina työntekijöinä. Koska liiketilaan tulee kaksi myymälää, henkilökuntaa on tarkoitus palkata lisää. ”Mauri Ikolan kokoama uusi yrittäjävetoinen huonekalukaupan voimatekijä on juuri oikea koti Kaluste-Kaarelle. Asiakkaamme saavat jatkossa tutusta osoitteesta sekä Vepsäläisen että Tasokalusteen laatutuotteita”, Kaluste-Kaaren hallituksen puheenjohtaja Jorma Kaari sanoo. Lisätietoja: Mauri Ikola, puh. 040 758 6429