Vepsäläinen-konserni ostaa Porin Vaihtokalusteen

Report this content

Vepsäläinen-konserni on ostanut Porin Vaihtokalusteen liiketoiminnan. Vuonna 1974 perustettu Porin Vaihtokaluste on Satakunnan suurin huonekaluliike. Vuonna 2005 sen liikevaihto oli yli neljä miljoonaa euroa. Vaihtokalusteen 5 600 neliön myymälätilaan tulee kesän aikana Vepsäläisen, Koti-Idean sekä Toivematon myymälät. Vaihtokalusteen 16 hengen henkilöstö siirtyy Vepsäläiselle vanhoina työntekijöinä. ”Kaupan myötä nousemme Satakunnan markkinajohtajaksi ja olemme siten askeleen lähempänä tavoitettamme nousta Suomen huonekalukaupan markkinajohtajaksi vuoteen 2008 mennessä”, Vepsäläisen pääomistaja ja toimitusjohtaja Mauri Ikola sanoo. ”Vepsäläisestä Vaihtokaluste saa hyvän kodin. Konsernissa on Suomen huonekalualan vahvin osaaminen ja selkein näkemys alan tulevasta kehityksestä”, Vaihtokalusteen kauppias Pasi Yli-Juoni sanoo. Marraskuussa 2005 huonekalukaupan pitkäaikainen ammattilainen, yrittäjä Mauri Ikola osti Vepsäläisen osake-enemmistön. Samassa yhteydessä Vepsäläinen osti Tasokalusteen, jonka vanhat myymälät muutetaan Koti-Ideoiksi. Koti-Idea tulee myös perustamaan uusia myymälöitä. Tavoitteena on, että Suomessa on vuonna 2008 noin 50 Koti-Ideaa ja 25-30 Vepsäläistä. Paikallisten huonekaluliikkeiden lisäksi Vepsäläinen-konserniin on aiemmin ostettu Suomen suurimpiin kuuluva mattoliike Toivematto. Ryhmän liikevaihto oli vuonna 2005 noin 50 miljoonaa euroa, tänä vuonna liikevaihto on tarkoitus kaksinkertaistaa. Yrityskaupasta ja Vepsäläisen kasvusuunnitelmista kerrotaan lisää tiedotustilaisuudessa tänään 28.3.2006 kello 13 Porin Vaihtokalusteen tiloissa, osoitteessa Helmentie 6-8. Paikalla ovat Mauri Ikola sekä kauppiaat Hannu ja Pasi Yli-Juoni. Lisätietoja: Mauri Ikola, puh. 040 758 6429