Vepsäläinen ostaa Huonekaluliike Pelkosen Tampereella

Report this content

Vepsäläinen on ostanut Tampereella toimivan Huonekaluliike Pelkosen liiketoiminnan ja 6 000 neliömetrin suuruisen liiketilan. Vuonna 1947 perustettu Pelkonen on Suomen vanhimpia yksityisiä huonekaluliikkeitä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2004 oli 1,5 miljoonaa euroa. Pelkosella on samoja edustuksia kuin Vepsäläisellä. Pelkosen liiketiloihin tulee sekä Vepsäläisen että Tasokalusteen myymälät. ”Pelkonen on huonekalukaupan ja Pirkanmaan instituutio. Sillä on pitkä ja hieno historia. Olen itse aloittanut urani huonekalumyyjänä juuri Pelkosella, vuonna 1969”, Vepsäläisen ja Tasokalusteen uusi pääomistaja ja toimitusjohtaja Mauri Ikola sanoo. ”Kaupassa saimme myös Pirkanmaan parhaat liikepaikat. Tämä on ennestään tuttu osoite Tampereen talousalueen huonekaluasiakkaille.” Pelkosen henkilökunta jatkaa Vepsäläisen palveluksessa vanhoina työntekijöinä. Pelkosen osto on viikon sisällä jo toinen Vepsäläisen ja Tasokalusteen tekemä iso yrityskauppa. Viime viikolla Tasokaluste hankki omistukseensa kuusankoskelaisen Kaluste-Kaaren, jonka liikevaihto vuonna 2004 oli 4,1 miljoonaa euroa. Kaksi viikkoa sitten Vepsäläinen osti 80 prosenttia Tasokalusteesta ja huonekalukaupan pitkäaikainen ammattilainen, yrittäjä Mauri Ikola osti Vepsäläisen osake-enemmistön. Tavoitteena on kehittää yritysryhmästä Suomen huonekalukaupan markkinajohtaja vuoteen 2008 mennessä. Vuonna 2004 Vepsäläisen liikevaihto oli 34 miljoonaa euroa, Tasokalusteen liikevaihto oli 13 miljoonaa euroa. ”Vauhdikas alkumme osoittaa, että kasvutavoitteemme on hyvin aikataulussa. Tällä hetkellä on paljon hyviä huonekaluliikkeitä myynnissä, nyt on ostajan markkinat”, Ikola sanoo. Lisätietoja: Mauri Ikola, puh. 040 758 6429