Vepsäläinen ostaa Kalustetalo Arne Bergin Vaasassa

Report this content

Vepsäläinen on ostanut vaasalaisen Kalustetalo Arne Bergin liiketoiminnan. Vuonna 1960 perustetun liikkeen liikevaihto oli vuonna 2005 reilu kaksi miljoonaa euroa. ”Kaupassa saimme vahvan jalansijan Vaasaan ja Pohjanmaalle. Tämä oli merkittävä askel Vepsäläisen valtakunnallisessa laajentumisessa. Tavoitteenamme on nousta Suomen huonekalukaupan markkinajohtajaksi vuoteen 2008 mennessä”, Vepsäläisen uusi pääomistaja ja toimitusjohtaja Mauri Ikola sanoo. Marraskuussa 2005 huonekalukaupan pitkäaikainen ammattilainen, Kurikassa syntynyt yrittäjä Mauri Ikola osti Vepsäläisen osake-enemmistön. Samassa yhteydessä Vepsäläinen osti Tasokalusteen. Uusi Vepsäläinen-konserni on kasvanut nopeasti: paikallisten huonekaluliikkeiden lisäksi konserniin on ostettu Suomen suurimpiin kuuluva mattoliike Toivematto. Ryhmän liikevaihto oli vuonna 2005 noin 50 miljoonaa euroa, tänä vuonna liikevaihto on tarkoitus kaksinkertaistaa. Arne Bergin kymmenen hengen henkilöstö siirtyy Vepsäläiselle vanhoina työntekijöinä. Kalustetalon liiketoiminta siirtyy Vepsäläiselle 15.4.2006. Kesän aikana Vepsäläinen tulee laajentamaan myymälää ja rakentamaan lisää liiketilaa. ”Vepsäläinen on paras yritys jatkamaan ja kehittämään Arne Bergin pitkiä perinteitä. Meillä on jo vanhastaan samoja edustuksia ja olemme muutenkin tehneet pitkään yhteistyötä. Vaasan seutu saa Vepsäläisestä entistä vahvemman huonekaluliikkeen”, Arne Bergin kauppias Harry Berg sanoo. Kaupasta ja Vepsäläisen kasvusuunnitelmista kerrotaan lisää tiedotustilaisuudessa tänään 23.3.2006 kello 14 Kalustetalo Arne Bergin tiloissa, osoitteessa Lentokentäntie 7. Paikalla ovat Mauri Ikola sekä Harry Berg. Lisätietoja: Mauri Ikola, puh. 040 758 6429