Anders Nordman – Veritas Vahinkovakuutuksen uusi toimitusjohtaja

Veritas Vahinkovakuutuksen hallintoneuvosto valitsi eilen, 27. kesäkuuta 2005, kauppatieteiden maisteri Anders Nordmanin (49) yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Nordman aloittaa uudessa toimessaan 1. syyskuuta 2005. Nordmanista tulee myös vakuutusryhmä Veritaksen johtajiston jäsen. Nykyinen toimitusjohtaja Torbjörn Jakas jatkaa Veritas-ryhmän kehittämistä, Luottovälitys Oy:n toimitusjohtajana.

Anders Nordmanilla on vankka kokemus vakuutusalalta. Hän on koko työuransa ajan työskennellyt eri vakuutusalan tehtävissä. Hänen viimeisin tehtävänsä oli If Vahinkovakuutuksessa, jossa hän toimi Teollisuus-liiketoiminta-alueen johtajana. Hän kuului myös johtoryhmään. Nordmanilla on myös kokemusta vakuutusalan hallitustyöskentelystä ja hän on hoitanut monia luottamustehtäviä markkinoilla toimivissa vakuutuspooleissa, sekä hallituksen jäsenenä että hallituksen puheenjohtajana. ”Nordmanin vakuutustausta ja kokemus johtaa eri yritysten muutosprosesseja on hyvä perusta kehittää Veritas Vahinkovakuutuksen toimintaa osana Veritas-ryhmää”, toteaa Ove Grandell, Veritas Vahinkovakuutuksen hallintoneuvoston puheenjohtaja. ”Aloitan työt innokkaana perinteikkäässä yhtiössä, jossa on vahva asiakaspohja ja hyvä maine. Tällaiselta perustalta on hyvä jatkaa”, sanoo vastavalittu toimitusjohtaja Anders Nordman. Toimitusjohtajan vaihtuminen ja resurssien uudelleenjärjestelyt ovat osa Veritas-ryhmän organisaation kehittämistä. ”Meidän on varmistettava, että organisaatiomme on ajanmukainen ja voimme toimia tehokkaasti ja tarjota asiakkaillemme edelleenkin hyvää ja kiinnostavaa palvelua”, kommentoi Veritas-ryhmän johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman toimitusjohtajan vaihtumista. Torbjörn Jakas hoitaa jatkossa Luottovälitys Oy:n toimitusjohtajan tehtäviä ja osallistuu Veritas-ryhmän kehittämiseen. Lisätietoja: Veritas Vahinkovakuutus, hallintoneuvoston puheenjohtaja Ove Grandell, puh. 0400 566 181 ja hallituksen puheenjohtaja Henry Wiklund, puh. 09-6187 7222 Luottovälitys Oy, Veritas-ryhmä, johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 050 343 2299 Anders Nordman, puh. 050 4245 621 Anders Nordmanin ansioluettelo on nähtävissä Veritaksen internetsivuilta, www.veritas.fi Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, puh. 010 5501 722 gunilla.sjoberg@veritas.fi Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus sekä Rahastotori. Veritaksella on pitkä kokemus vakuutustoiminnasta. Veritas perustettiin vuonna 1905 ja se viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlaansa. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria ympäri maata.