Carl Pettersson ny verkställande direktör för Veritas

Veritas Pensionsförsäkrings styrelse har utsett EK, MBA Carl Pettersson till ny verkställande direktör för Veritas.

Pettersson har fungerat i olika ledande positioner i Aktia och är för närvarande vice verkställande direktör för banken.

”Jag är mycket nöjd med den lyckade rekryteringen av ny verkställande direktör för Veritas. Carl Pettersson har alla förutsättningar att leda Veritas till fortsatt framgång efter Jan-Erik Stenman som gjort en utmärkt insats som verkställande direktör”, säger Veritas styrelseordförande Stefan Mutanen.

”Veritas är ett välskött bolag med långa traditioner. Jag ser många intressanta möjligheter att utveckla bolaget tillsammans med personalen, styrelsen och bolagets många samarbetspartners”, konstaterar Carl Pettersson.

Pettersson börjar i Veritas tjänst under våren. Jan-Erik Stenman avgår i pension efter sommaren.

Marknadsommunikation

Tilläggsuppgifter
Styrelseordförande Stefan Mutanen, tfn 050 341 5207
Carl Pettersson, tfn 050 321 3071

Avsändare
Marknadskommunikationschef Katja Hautoniemi, tfn 010 5501 663, 045 636 6046

Veritas Pensionsförsäkring är ett erfaret proffs i arbetspensionsförsäkringar. Vår verksamhet bygger på personlig kontakt och kundbetjäning. Vårt mål är att vara den bästa arbetspensionspartnern för små och medelstora företag och företagare. Mer om oss på veritas.fi.