East Capitalin salkunhoitajille Kultainen tähti -palkinto jo neljännen kerran!

East Capitalin salkunhoitajat Peter Elam Håkanssonin johdolla ovat saaneet Dagens Industrin ja Morningstarin arvostetun Kultainen tähti -kunnianosoituksen jo neljännen kerran. Tämä vuonna palkinto tuli East Capital Russia -rahastolle sarjassa paras Venäjän rahasto vuonna 2005. Dagens Industri ja Morningstar valitsevat joka vuosi ne salkunhoitajat, jotka ovat saavuttaneet vuoden aikana parhaan tuloksen. Arvioinnissa huomioidaan rahaston tuotot ja riskitaso kolmelta vuodelta sekä yhtiön asiakaspalvelu.

Venäjän rahastoa hallinnoidaan East Capitalin vakiintuneen sijoitusstrategian mukaisesti: hyvin hajautettu salkku, pitkä sijoitusperspektiivi ja aktiivinen osakepoiminta. Sijoitustiimi koostuu kolmesta salkunhoitajasta ja 11 analyytikosta, jotka vuosittain vierailevat yli 500 itäeuroop-palaisessa yrityksessä. East Capital aloitti Venäjän rahastonsa toukokuussa 1998- ja rahaston hallinnoitavat varat ovat tällä hetkellä yli 850 miljoonaa euroa. Rahasto sijoittaa yhtiöihin ja sektoreihin, jotka hyötyvät kotimaisesta kasvusta – etenkin kulutustavara- ja matkapuhelinalalle. East Capital Russia on perustamisestaan lähtien noussut 874 % eli kaksi kertaa enemmän kuin RTS-indeksi samalla ajanjaksolla. “Olemme erittäin ylpeitä saadessamme Dagens Industrin ja Morningstarin Kultainen tähti -palkinnon neljännen kerran. Olemme samalla äärimmäisen iloisia tuotosta, jonka East Capital Russia -rahasto viime vuonna pystyi tarjoamaan asiakkaillemme, nimittäin yli 109 %”, sanoo Peter Elam Håkansson, East Capitalin hallituksen puheenjohtaja. East Capital East Capital on johtava itäeurooppalaisiin pääomamarkkinoihin erikoistunut varainhoitaja. Yrityksen hallinnoitavat varat ovat noin 2,3 miljardia euroa. Yrityksen sijoitusstrategia perustuu markkinoiden syvälliseen tuntemukseen, fundamentaalianalyysiin sekä salkunhoitajien ja analyytikkojen säännöllisiin yritysvierailuihin.