Eläkeyhtiön vaihdoissa lähes 2 000 työntekijän eläkevakuutukset Veritakseen

Kolmisensataa yritystä valitsi Veritas Eläkevakuutuksen työeläkeyhtiökseen vuoden 2011 viimeisellä lakisääteisten eläkevakuutusten siirtokierroksella. Vakuutusten mukana Veritaksen hoidettavaksi siirtyi lähes 2 000 suomalaisen lakisääteinen eläketurva.

”Olemme tehneet yhtiön historian parhaan tuloksen meille siirtyvissä työntekijävakuutuksissa, sekä vuositasolla että yksittäisiä siirtokausia katsottaessa. Veritakseen siirtyy vuoden viimeisellä siirtokierroksella 77 miljoonan euron palkkasumma, mikä on kaikkien aikojen tulos meidän kokoisellemme yhtiölle”, myyntijohtaja Michael Röllich kommentoi vuoden 2011 siirtoliikennettä.

”Erityisen tyytyväinen tulokseen voi olla, kun ajattelee yleistä taloustilannetta ja sen vaikutuksia suomalaisten yritysten toimintaan. Yrityspäättäjät näkevät meissä vakaan ja luotettavan kumppanin”, Röllich analysoi.

Nettona laskettuna Veritaksen vakuuttama palkkasumma kasvaa vakuutussiirroissa 32 miljoonalla eurolla. Yhtiön TyEL-maksutuloon tämä tuo 7 miljoonaa euroa lisää.

Eläkeyhtiötä voi vaihtaa kerran vuodessa

Lakisääteisen eläkevakuutuksen voi siirtää työeläkeyhtiöistä toiseen joulu-, maalis- kesä- tai syyskuussa. Vakuutuksen on oltava kuitenkin samassa yhtiössä vähintään vuoden, ennen kuin sen voi siirtää toiseen yhtiöön. Nyt siirretyt vakuutukset tulevat voimaan 1.1.2012.

Siirtoliikenteen osuus työeläkeyhtiöiden TyEL-vakuutuskannasta oli 5,5 prosenttia ja TyEL-maksutulosta 3,8 prosenttia vuonna 2011. Tämä tarkoittaa, että eläkeyhtiöstä toiseen liikkui tänä vuonna yhteensä noin 8 000 TyEL-vakuutusta, joiden mukana siirtyi noin 400 miljoonan euron arvosta TyEL-vakuutusmaksuja.

Myyntijohtaja Michael Röllich, puh. 040 519 7696

Tiedottaja Elina Saarinen, puh. 010 550 1932, 045 134 0603

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin laki työeläkkeestä tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.