Nytt utskott stödjer styrelsearbetet i Veritas

Veritas Pensionsförsäkrings styrelse har utnämnt medlemmarna till det nya placerings- och riskutskottet som inleder sin verksamhet år 2013. Utskottet har som uppgift att delta i beredningen av bolagets placerings- och riskhanteringsplan samt av eventuella ändringar i den.

Det nya utskottet stöder transparensen i bolagsstyrningen och utvecklar beredningen av placeringsärenden inför styrelsebehandling. Vid valet av utskottsmedlemmarna betonades i synnerhet placeringskunnandet.

Styrelsen tillsatte på sitt möte den 23 januari medlemmarna till placerings- och riskutskottet år 2013. Som utskottets ordförande valdes verkställande direktör Kjell Sundström, som vice ordförande chefsekonom Olli Koski (FFC) och som tredje medlem verkställande direktör Kaj-Gustaf Bergh (Finlands Näringsliv EK).

Styrelsens övriga utskott är utnämnings- och arvodesutskottet samt revisionsutskottet. Till utnämnings- och arvodesutskottet hör år 2013 Kjell Sundström, chefsekonom Ralf Sund (FTFC) och expert Johan Åström (EK). Sundström, Sund och Åström är också medlemmar i revisionsutskottet.

Kjell Sundström fortsätter som styrelseordförande

Veritas styrelse omvalde Kjell Sundström till sin ordförande för år 2013. Som ny vice ordförande valdes Ralf Sund (FTFC).

Styrelsens sammansättning kan hittas i sin helhet på adressen www.veritas.fi.

Marknadskommunikation

Tilläggsuppgifter

Verkställande direktör Jan-Erik Stenman, tfn 010 5501 600, 050 3432 299
Bolagsjurist Kaisa Forsström, tfn 010 5501 785, 050 5858 228

Avsändare

Kommunikatör Elina Saarinen, tfn 010 5501 932, 045 1340 603

Veritas Pensionsförsäkring är proffs på arbetspensionsförsäkring. Vi har erfarenhet av skötsel av lagstadgade pensionsförsäkringar sedan år 1962, då lagen om arbetspension trädde i kraft. Veritas Pensionsförsäkring erbjuder personlig, yrkeskunnig och heltäckande service i ärenden som gäller arbetspensioner och välbefinnande i arbetet. Mer information om Veritas Pensionsförsäkring på www.veritas.fi.