ODINilta kaksi uutta Eurooppa-rahastoa

Norjalainen ODIN tuo Suomen markkinoille kaksi uutta eurooppalaisiin osakkeisiin sijoittavaa rahastoa - ODIN Europa ja ODIN Europa SMB. Norjassa ODIN on markkinoinut kyseisiä rahastoja jo pitkään, mutta salkunhoito oli aiemmin ulkoistettu. Rahastot siirrettiin ODINin omaan salkunhoitoon 24.11.2004. Samalla sijoitustyyli muuttui aktiiviseksi ja indekseistä riippumattomaksi osakepoiminnaksi, kuten ODINin muissakin rahastoissa. Pääasiassa suuriin ja likvideihin eurooppalaisiin osakkeisiin sijoittavan ODIN Europa rahaston salkunhoitajana toimii Alexandra Morris. Pieniin ja keskisuuriin eurooppalaisiin yhtiöihin sijoittavan ODIN Europa SMB salkunhoitaja on Truls Haugen, joka jatkaa edelleen myös ODIN Finlandin salkunhoitajana. ”Vanha Eurooppa alueena on jäänyt viime vuosina vähälle huomiolle, joten valikoivalla sijoitustyylillä Euroopasta on löydettävissä mielenkiintoisia yhtiöitä”, toteaa salkunhoitaja Alexandra Morris. ” Tuotot ovat hyviä, korkotaso ja inflaatio alhaisia ja myös likviditeetti on hyvällä tasolla.” ODIN Europa ja ODIN Europa SMB täydentävät ODINin rahastovalikoimaa, joka on aiemmin keskittynyt ainoastaan pohjoismaisiin osakkeisiin sekä maailmanlaajuisesti merenkulku- ja öljypalvelusektoreiden yrityksiin. Norjalaisen ODIN Forvaltning AS:n rahastoja edustaa Suomessa Veritas-ryhmään kuuluva Rahastotori Oy. Lisätietoja: Rahastotori Oy, toimitusjohtaja Jaana Koskelainen, p. 010 5501 402, 040 557 6677 Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus sekä Rahastotori. Veritaksella on pitkä kokemus vakuutustoiminnasta. Veritas perustettiin Turussa vuonna 1905 ja se viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlaansa. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria ympäri maata. Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, Veritas-ryhmä, puh. 010 550 1722, 050 5870 450 Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet