Olli Koski ja Lotta Savinko Veritaksen hallitukseen

Veritas Eläkevakuutuksen hallintoneuvosto on kokouksessaan 23. marraskuuta valinnut uusia jäseniä Veritaksen hallitukseen.

Pääekonomisti Olli Koski (SAK) ja edunvalvontajohtaja Lotta Savinko (AKAVA) tulevat hallituksen varsinaisiksi jäseniksi järjestösihteeri Anita Springin (SAK) ja talousjohtaja Anders Dahlbäckin (AKAVA) tilalle. Kosken tilalle varajäseneksi valittiin ekonomi Joonas Rahkola (SAK) ja toimitusjohtaja Jan Nybomin tilalle toimitusjohtaja Stefan Mutanen.

Muut hallituksen jäsenet vuonna 2013 ovat toimitusjohtaja Kaj-Gustaf Bergh (Elinkeinoelämän Keskusliitto EK), toimitusjohtaja Stig-Henrik Herrgård, yksikönjohtaja Eivor Huldén, toimitusjohtaja Markus Jussila, konsernijohtaja Hannu Louhi (EK), toimitusjohtaja Anders Nordman, pääekonomisti Ralf Sund (STTK), toimitusjohtaja Kjell Sundström, professori Peter Wetterstein sekä asiantuntija Johan Åström (EK). Aluepäällikkö Pia Alvessalo toimii varajäsenenä.

Hallintoneuvoston nykyinen puheenjohtajisto jatkaa tehtävässään

Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kauppaneuvos Peter Boström. Hallintoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki (STTK).

Hallintoneuvosto valitsi uudelleen jäsenet nimitys- ja palkitsemisvaliokuntaan vuodeksi 2013. Valiokunnan puheenjohtajana jatkaa hallintoneuvoston puheenjohtaja, kauppaneuvos Peter Boström. Neuvoston varapuheenjohtaja, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki ja asiantuntija Johan Åström jatkavat valiokunnan jäseninä. Kurjen varajäsenenä toimii typografi Tomas Jung (SAK). Toimitusjohtaja Harry Serlo (EK) toimii Åströmin varajäsenenä.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 550 1600, 050 343 2299
Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 585 8228

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.