Samuel von Martens mukaan Veritaksen hallintoneuvostoon

Veritas Eläkevakuutuksen varsinainen yhtiökokous valitsi 4. toukokuuta 2016 sijoituspäällikkö Samuel von Martensin yhtiön hallintoneuvoston uudeksi jäseneksi. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja antoi yhtiön hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä yhtiön toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 2015.

Von Martens korvaa hallintoneuvoston jäsenyydestä eroa pyytäneen sijoituspäällikkö Tony Karlströmin. Karlström erosi kesken kauden, joten von Martensin jäsenyys jatkuu vuoden 2017 loppuun.

Seuraavat erovuorossa olleet jäsenet valittiin jatkamaan vuoden 2019 yhtiökokoukseen saakka:

–      Nina Arkilahti, aluepankinjohtaja

–      Jannica Fagerholm, toimitusjohtaja

–      Fredrik Lindeman, toimitusjohtaja

–      Wilhelm Liljeqvist, varatoimitusjohtaja

–      Anders Nordman, toimitusjohtaja (EK)

–      Marjukka Nyberg, hallituksen jäsen (EK)

–      Tuomas Pere, toimitusjohtaja (EK)

–      Harry Serlo, toimitusjohtaja (EK)

–      Patrik Wikström, toimitusjohtaja (EK)

Hallintoneuvoston muut jäsenet ovat hallintojohtaja Ulrika Ahlbäck, kansliapäällikkö Johan Aura, toimitusjohtaja Hans Bondén (EK), kauppaneuvos Peter Boström, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki (STTK), ekonomisti Erkki Laukkanen (SAK), rakennusinsinööri Mikaela Lindblom (AKAVA), liittosihteeri Henri Lindholm (SAK), varatoimitusjohtaja Taru Narvanmaa, toimitusjohtaja Mathias Nylund, johtaja Niclas Pada, tiedottaja Susanne Paetau (STTK), ekonomisti Helena Pentti (SAK), puheenjohtaja Heli Puura (SAK), toimitusjohtaja Dag Wallgren, toimitusjohtaja Monika Wikeström-Virtanen (EK), professori Kim Wikström sekä lakiasiainjohtaja Mikael Zilliacus.

Tilivuoden 2016 tilintarkastajiksi valittiin KHT Juha-Pekka Mylén ja KHT Hans Bertell sekä varatilintarkastajiksi tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab ja KHT Alex Wahlroos.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299.

Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 5858 228.

Veritas Eläkevakuutuksen hallintomalli on kuvattu osoitteessa www.veritas.fi. Vuosikertomuksemme vuodelta 2015 on julkaistu osoitteesta www.veritas.fi/vuosikertomus2015.

Tiedottaja Hilkka Koskinen, puh. 010 5501 727, 050 560 0151.

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.