Uusi valiokunta tukemaan Veritaksen hallitustyöskentelyä

Veritas Eläkevakuutuksen hallitukseen on nimitetty uusi sijoitus- ja riskivaliokunta, joka aloittaa toimintansa vuonna 2013. Valiokunnan tehtävänä on osallistua yhtiön sijoitus- ja riskienhallintasuunnitelman ja siihen mahdollisesti tehtävien muutosten valmisteluun.

Uusi valiokunta tukee yhtiön hallinnon läpinäkyvyyttä ja kehittää hallituskäsittelyä edeltävää sijoitusasioiden valmistelua. Valiokunnan jäsenten valinnassa painotetaan erityisesti sijoitusosaamista.

Hallitus valitsi kokouksessaan 23. tammikuuta sijoitus- ja riskivaliokunnan jäsenet vuodeksi 2013. Valiokunnan puheenjohtajana toimii toimitusjohtaja Kjell Sundström, varapuheenjohtajana pääekonomisti Olli Koski (SAK) ja kolmantena jäsenenä toimitusjohtaja Kaj-Gustaf Bergh (EK).

Muut hallituksen valiokunnat ovat nimitys- ja palkitsemisvaliokunta sekä tarkastusvaliokunta. Vuonna 2013 nimitys- ja palkitsemisvaliokuntaan kuuluvat Kjell Sundström, pääekonomisti Ralf Sund (STTK) sekä asiantuntija Johan Åström (EK). Sundström, Sund ja Åström ovat myös tarkastusvaliokunnan jäseniä.

Kjell Sundström jatkaa hallituksen puheenjohtajana

Veritaksen hallitus päätti jatkaa Kjell Sundströmin puheenjohtajuutta myös vuonna 2013. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Ralf Sund (STTK).

Veritaksen hallituksen täydelliset tiedot löytyvät osoitteesta www.veritas.fi.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 3432 299
Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 5858 228

Tiedottaja Elina Saarinen, puh. 010 5501 932, 045 1340 603

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.